ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

آزمون MSRT

هر ماهه تعداد زیادی دانشجو و کارمند در این آزمون شرکت می کنند و با تعجب فراوان این آزمون جز معدود آزمون هایی در کشورمونه که واقعا سر وقت شروع میشه و از نظم خوبی برخورداره ( این نظم برای من بسیار عجیبه)! این آزمون از سه قسمت شنیدار و گرامر و ریدینگ تشکیل شده. قسمت شنیدار که شامل دو قسمت سوالات کوتاه و یک متن طولانی هستش واقعا سریع میره جلو و اصلا به شما فرصت فکر کردن نمیده هرچند که اگه یک ذره زبان کار کرده باشید میتونید از پس سوالات کوتاهش بر بیاید بعد از پایان این بخش، سوالات مربوط به این بخش جمع میشه و سوالات دو بخش بعدی پخش میشه راستی اینم بگم که جای سوالات و گزینه های اطرافیانتون متفاوته و به همین دلیل بهتر تقلب نکنید! قسمت ریدینگ هم از متن های متوسط و سوال های آسان (نسبت به سایر آزمون ها) تشکیل شده، گرامرشم اگر به دنبال نمرات بالا هستید به نظرم حتما باید کار کنید وکتاب های مربوطه را مطالعه کنید البته همیشه آزمون اینطوری نیست و در بعضی از آزمون ها بسیار سوال های سختی مطرح میشه (در کل زیاد روند ثابتی نداره و به همین خاطر اصلا نمیشه روی این آزمون حساب کرد) در مورد زمان آزمون هم واقعا وقتش کمه پس اصلا به فکر خوردن در سر جلسه یا تقلب نباشید! در مورد صدا هم اگر حساسیت دارید به نظرم مشکلی‌ نیست و فقط صدای سرفه و ورق زدن بچه ها شاید اذیت کنه! تقریبا این امتحان حدود یک ساعت و نیم بیشتر طول نمیکشه!

در مورد منابع این آزمون معمولا از همان کتاب های تافل پی بی تی استفاده میشه، مثلا سوالای بخش شنیدار از تو کتاب Toefl Kit و ریدینگ از تو 1 و 2 (32 متن ریدینگ ) عیناً  متنش میاد و کمی سوالاتش تغییر می کنه البته منابع این تارنما ها نیستند اینا هم خودشون از روی یک کتابی که شنیدم یکیش بارونز بود این متن ها را کپی کردن شما باید منبع اصلی را پیدا کنید. در مورد بخش گرامر هم یکی از دوستان کتاب لانگمن را خوانده بود که خیلی راضی بود و می گفت این کتاب من را با سوالات آشنا کرد البته دوستان کتاب بارونز هم در این زمینه پیشنهاد می کنند! راستی‌ وبلاگ هایی هستن که سوالاتی را می فروشند که این گونه ادعا می کنند تعدادی از سوالات از تو مجموعشون تکرارمیشه (به سوالات دسترسی دارند) که به نظرم الکی‌ پول ندین! همچنین بیشتر سوالات مجموعشون کپی کتاب های منبع هستش که من بهتون تقریبا معرفی کردم همچنین در محل برگزاری امتحان کتاب سوالای قدیم (یک آزمون برگزار شده در سال 90) فروخته میشه! همچنین وبلاگ هایی هستند که به صورت رایگان منابع را برای دانلود گذاشته اند که به شما کمک می کنه با نوع برگزاری و سوالات آشنا بشید (کافی در اینترنت کمی جستجو کنید). در نتیجه اگر یکم حوصله به خرج بدین و همین منابع را پیدا کنید و بخونید نیاز به هزینه کردن ندارید و اگر هم هزینه کنید مطمئن باشید همین منابع را برای شما می فرستن (بهتون اطمینان میدم همین منابع را اگر وقت کنید بخونید به نمره مورد نظرتون نزدیک میشید).

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام و عرض ادب و احترام.
ممنون از توضیحات تون. در مورد منابع ریدینگ ام اس ار تی میشه لطف بفرمایید و اسم کتاب هایی که فرمودین ازشون سوال طرح میشه رو بفرمایید؟ روی لینکها کلیک کردم اما چیزی دستگیرم نشد راستش. واقعا محبت می فرمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد