ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سفرنامه باردونکیا

باردونکیا Bardonecchia یک دهکده کوچک در مرز فرانسه و ایتالیاست که در سال 2006 میزبان بازی های المپیک زمستانی بود. این دهکده زیبا در میان کوه های آلپ واقع شده و به علت موقعیت مکانی مردم توانایی صحبت به زبان فرانسه را نیز دارند (آدرس خیابان و کوچه ها به دو زبان ایتالیایی و فرانسوی نوشته شده است)
http://s6.picofile.com/file/8176008692/Map_Bardonechia.jpg
این دهکده با طبیعت بی نظیرش یکی از نقاط پر طرفدار برای ورزش های زمستانی محسوب میشه، برای رسیدن به این دهکده به علت واقع شدن در بین کوه های آلپ باید از تونل های فراوان و گاها طولانی عبور کرد. هرچه به اون محدوده نزدیک میشدیم بر شدت باران افزوده میشد که بعد از عبور از آخرین تونل با این صحنه روبرو شدیم!
http://s4.picofile.com/file/8176010218/Snow.jpg
یک لحظه یاد داستان آلیس در سرزمین عجایب افتادم خیلی عجیب بود این طرف تونل باران و آن طرف برف شدید، خلاصه بعد از رسیدن به دهکده در هتل المپیک مستقر شدیم.
http://s4.picofile.com/file/8176010600/Olympic_2006.jpeg

http://s4.picofile.com/file/8176011450/Hotel.jpeg
طبیعت زیبای این روستا برای من فوق العاده بود و واقعا تجربه جالب و متفاوتی را رقم زد. روستا شامل محدوده اسکی و خانه های زیبای مسکونی، تفریحی و اقامتی در این بخش و در کوهپایه می باشد که اتوبوس های رایگان در این مسیرها در رفت و آمدند.
http://s6.picofile.com/file/8176012568/bus.jpg

http://s6.picofile.com/file/8176012668/Nature.jpg
این روستا همان طور که در نقشه بالا صفحه هم مشاهده می کنید دارای پیست های گوناگون با شیب و ارتفاعات متفاوت است، همچنین با توجه به نوع طبیعت این محل  بعضی از پیست ها به نظرم واقعا خطرناک بود (خدا را شکر زنده ام).
http://s4.picofile.com/file/8176013334/ski.jpg
در این جا معمولا آدمای روستایی نسبت به شهرنشیتان مهربانترند و همچنین مردم جتوب نسبت به شمال ... برای من که این تفاوت ها در این روستا قابل احساس بود. حالا به امید خدا در آینده از تفاوت ها میگم.. ولی این جا شمال و جنوب دو کشور متفاوت حساب میشه که جز زبان بقیه ویژگی هاشون متفاوته!
http://s6.picofile.com/file/8176010250/Village.jpeg
از نکات جالب تعداد زیاد فرانسویان در این بخش (به علت همجواری) بود و همچنین آمورش اسکی به بچه های زیر پنج سال که فکر می کنم در این روستا برای همه مردم یکی از ضروریات هست. نکته دیگه هم این که از طبیعت بی نظیر این منطقه الان عکس مناسبی در دسترس ندارم البته هر وقت به دستم برسه این جا قرار میدم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد