ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

یلدای 92 شبی خاطره انگیز

همیشه این شب طولانی را دوست داشتم، سال های قبلتر بخاطر برنامه های ویژه تلوزیون در این شب و در سال های اخیر بخاطر جمع شدن اعضای خانواده دوره هم (بهانه با هم بودن) اونم تو این روزا که همه سرشون شلوغ هستش. در سال 92 هم این شب برامون خاطر انگیز شد هر چند متاسفانه باز هم عده ای در میانمون نبودند. امیدوارم تا یلدای آینده همگی در پناه خداوند باشیم.


http://s5.picofile.com/file/8105355650/yalda.jpg


http://s5.picofile.com/file/8105355718/yalda1.jpg

تحصیل در سوئد

کشور پادشاهی سوئد، سومین کشور بزرگ اروپا از نظر وسعت، یکی از کشورهای بسیار سرد اتحادیه اروپاست که در همسایگی نروژ و فنلاند (قسمت شرقی جزیره اسکاندیناوی) واقع شده است این کشور جز معدود کشورهای اروپایی در این روزهاست که مردمش از بی کاری رنج نمی برند و از رفاه خوبی برخوردارند.

http://s5.picofile.com/file/8104864968/Sweden.jpg

سرزمین وایکینگ ها، تقریبا چند سال پیش به علت دانشگاه های رایگان مقصد اول خیلی از دانشجویان ایرانی بود و سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بدون این که فکر کنند سوئد جای مناسبی براشون هست یا نه! به علت رایگان بودن دانشگاه هایش به قصد ادامه تحصیل به این کشور می رفتند، اما این کشور که فروم اطلاع رسانیش یکی از شلوغترین و فعالترین فروم های اطلاع رسانی بود بعد از تصویب پولی شدن دانشگاه هایش در سال 2012 به یکی از خلوتترین فروم ها تبدیل شد بطوری که شاید ماه ها طول بکشد که کسی در فروم های مربوط به سوئد نظری بدهد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که دانشگاه های این کشور از کیفیت خوبی برخوردار هستند ولی با توجه به شهریه های درخواستی، دانشجویان دیگر راغب به تحصیل در این کشور نیستند و ترجیح می دهند در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند البته برای دوره ارشد بورس های دانشگاهی و دولتی وجود دارد که در تارنمای پذیرش در سوئد اطلاع رسانی شده است (به نظرم احتمال بدست آوردنش کم نیست چون بسیاری از متقاضیان به تحصیل در اروپا این کشور را بخاطر هزینه هاش کلا حذف می کنند پس متقاضی کمتر شانس را بیشتر می کند) در مورد دکترا هم در صورت پیدا کردن پوزیشن حقوق بسیار خوبی به دانشجو داده می شود فقط یادتون باشه اگر یک زمان به فکر کار دانشجویی هستید (برای درآوردن هزینه های دوره ارشد) زیاد امیدوار نباشید چون زبان سوئدی نمی دانید. یکی دیگر از خوبی های این کشور سرد این است که علاوه بر پذیرش کردن دانشجویان (رشته های انگلیسی) در دو ترم تحصیلی (پاییز و بهار) برای گرفتن پذیرش فقط کافی است مدارک و درخواست های خودتان را در تارنمای پذیرش سوئد ثبت کنید و نیازی نیست برای تک تک دانشگاه ها جداگانه اقدام کنید (البته برای تعداد انتخاب دانشگاه سقف وجود دارد) همچنین این تارنما امکان یافتن و جستجو در رشته های موجود در دانشگاه های سوئد (لیست وزارت علوم) و بورس های تحصیلی را به شما ارایه می دهد. شما برای آگاهی از هزینه های این کشور به تارنماهای این و این مراجعه کنید و برای اطلاعات جامع و بیشتر می توانید به تارنمای رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شینگن (اطلاعات مفید)، ویکی (در مورد سوئد واقعا کامل، از پذیرش تا ویزا اطلاع رسانی دقیقی انجام داده)، سفارت ایران در سوئد، سفارت سوئد در ایران و همچنین وبلاگ های بسیار خوب و مفید زیر آسمان سوئد، تحصیل و زندگی در سوئد، مهاجر، از سرزمین ابری و سوئد- ایران مراجعه کنید.

بنده برگزیده

کشتی در طوفان شکست و غرق شد. فقط دو مرد توانستند به سوی جزیره ی کوچک بی آب و علفی شنا کنند و نجات یابند. دو نجات یافته دیدند هیچ نمی توانند بکنند، با خود گفتند بهتر است از خدا کمک بخواهیم .بنابراین دست به دعا شدند و از آن جایی که اخلاق و افکارشون مخالف یک دیگر بود تصمیم گرفتند هر کدام به گوشه ای از جزیره بروند ...فرد نخست، از خدا غذا خواست. روز بعد، درختی میوه ای یافت. اما مرد دوم همچنان چیزی برای خوردن نداشت .هفته بعد، مرد اول از خدا همسر و همدم خواست، فردا کشتی دیگری غرق شد، زنی نجات یافت و به مرد رسید. در سمت دیگر، مرد دوم هیچ کس را نداشت .مرد اول از خدا خانه، لباس و غذای بیشتری خواست، فردا، به صورتی معجزه آسا، تمام چیزهایی که خواسته بود به او رسید. مرد دوم هنوز هیچ نداشت. دست آخر، مرد اول از خدا کشتی خواست تا او همسرش را با خود ببرد. فردا کشتی ای آمد و درسمت او لنگر انداخت، مرد با دیدن کشتی فریاد زد: خداجون می دونستم دعاهام برآورده میشه...

http://s5.picofile.com/file/8104765134/apple.jpg

سپس مرد خواست به همراه همسرش از جزیره برود و مرد دوم را همان جا رها کند! پیش خود گفت، مرد دیگر حتما شایستگی نعمت های الهی را ندارد، چرا که درخواست های او پاسخ داده نشد، پس همین جا بماند بهتر است! زمان حرکت کشتی، ندایی از او پرسید: «چرا همسفر خود را در جزیره رها می کنی؟» مرد پاسخ داد: «این همه نعمت هایی که به دست آورده ام همه حاصل رفتار، اعمال و دعاهای بسیار خالصانه خودم بوده است. درخواست های همسفرم که پذیرفته نشد، حتما خدا همسفرم را دوست نداشته که بهش چیزی نداده، شاید آدم بدی است و خدا داره مجازاتش می کنه! اصلا چرا در کار خدا دخالت کنم! پس چه بهتر که همین جا بماند و بپوسد و در نهایتم مرد گفت من مطمئنم که خدا نگاه ویژه ای به من دارد و حق با من است و همسفر خود را تنها گذاشت و رفت، اما ساعتی طول نکشید که کشتی مجدد غرق شد و جز قطعاتی از کشتی چیز دیگری به خشکی نرسید! همسفر با الوار، طناب و پارچه های باقیمانده قایقی ساخت اما هرچه تلاش کرد همسفرش را برای رفتن از جزیره پیدا نکرد، بعد از نا امیدی از یافتن همسفر در آخرین نماز شبانه اش در جزیره رو به آسمان خدا کرد و در دل زمزمه کنان گفت: خدایا دوست عزیزم را پیدا نکردم اما همچون شب های گذشته برایش این دعا را می کنم، هرچه در درگاهت دعا می کند، استجابت کن ... آمین

منبع: با تغییرات نسبت به متن منبع نامشخص اصلی توسط  زی

ژن ریاضی وجود ندارد!

به گزارش ایسنا، بر خلاف دیدگاه سنتی که معتقد است، افراد با استعداد ذاتی ریاضی بدنیا می‌آیند، نتیجه مطالعه جدید نشان می‌دهد که اساسا ژن ریاضی وجود نداشته و افراد تنها با تمرین و ممارست می‌توانند در این درس موفق شوند.

http://s5.picofile.com/file/8104256068/Study_hard.jpg

محققان توانایی ریاضی 70 دانش آموز پایه پنجم دبستان با میانگین سنی 10.5 سال را مورد ارزیابی قرار دادند. در این مطالعه چهار نوع از عملیات ریاضی مورد بررسی قرار گرفت که شامل جمع و تفریق ساده بصورت زبانی و کتبی، ضرب و درک ساعت و تقویم بود. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، فرد برای کسب مهارت کلی در درس ریاضی باید در هر موضوع واحد، تمرین کافی داشته باشد و توانایی ریاضی، یک مسئله ذاتی نیست که از بدو تولد در فرد وجود داشته باشد. مثلا برخی دانش آموزان توانایی بیشتری در هندسه دارند، اما در جبر ضعیف هستند که این مسئله ناشی از تمرین ناکافی در درس جبر است. همچنین ریاضی پایه مشکل بیشتر دانش آموزان نیست و بطور مثال 20 درصد دانش آموزان پس نروژی با خواندن اعداد مشکل دارند. پرفسور هرموندر سیگموندسن از محققان دپارتمان روانشناسی دانشگاه علوم و فناوری نروژ (NTNU) تأکید می‌کند: زمانی شما در درس ریاضی مهارت پیدا می‌کنید که خوب تمرین کنید. به گفته «سیگموندسن»، بینش جدیدی در علوم اعصاب از نتایج این مطالعه حمایت می‌کند که بر اساس آن با تمرین، ارتباطات عصبی خاصی توسعه پیدا می‌کند .نتایج این مطالعه در مجله Psychological Reports منتشر شده است.

راستش با خوندن این متن خیلی به خودم امیدوار شدم (فهمیدم هنوز امیدی هست)!!! حتی شاید بتونم به دوران اوج برگردم هرچند برام غیر ممکن میاد (برام یک رویاست)، البته باید سخت تلاش کنم (تصویر در ادامه) که متاسفانه به دلایل مختلف (گاهی دلایل منطقی) ازش فرار می کنم. کم کم کارای عقب افتادم را هر چند خیلی آروم دارم انجام میدم ولی هنوز از درس خوندنم راضی نیستم، فقط امیدوارم حسرت این لحظات را نخورم و سال آینده با خودم نگم پارسال چه کردم

 

ادامه مطلب ...

اصالت ذاتی یا تربیت خانوادگی؟

در تاریخ آمده است، به رسم قدیم روزی شاه عباس در اصفهان به خدمت عالم زمانه " شیخ بهائی" رسید پس از سلام واحوالپرسی از شیخ پرسید: در برخورد با افراد اجتماع " اصالت ذاتی، آن ها بهتر است یا تربیت خانوادگی شان؟ شیخ گفت هر چه نظر حضرت اشرف باشد همان است ولی به نظر من اصالت ارجح است و شاه بر خلاف او گفت: شک نکنید که " تربیت " مهم تر است !بحث میان آن دو بالا گرفت و هیچ یک نتوانستند یکدیگر را قانع کنند بناچار شاه برای اثبات حقانیت خود او را به کاخ دعوت کرد تا حرفش را به کرسی نشاند .فردای آن روز هنگام غروب شیخ به کاخ رسید بعد از تشریفات اولیه وقت شام فرا رسید سفره ای بلند پهن کردند ولی چون چراغ وبرقی نبود مهمانخانه سخت تاریک بود در این لحظه پادشاه دستی به کف زد و با اشاره او چهار گربه شمع به دست حاضر شدند وآنجا را روشن کردند ! درهنگام  شام، شاه دستی پشت شیخ زد و گفت دیدی گفتم " تربیت " از " اصالت " مهم تر است ما این گربه های نا اهل را اهل و رام کردیم که این نتیجه اهمیت " تربیت " است شیخ در عینِ اینکه هاج و واج مانده بود گفت من فقط به یک شرط حرف شما را می پذیرم و آن اینکه فردا هم گربه ها مثل امروز چنین کنند !!! شاه که از حرف شیخ سخت تعجب کرده بود گفت: این چه حرفیست فردا مثل امروز و امروز هم مثل دیروز!!! کارِ آن ها اکتسابی است که با تربیت و ممارست و تمرین زیاد انجام می شود ولی شیخ دست بردار نبود که نبود تا جایی که شاه عباس را مجبور کرد تا این کار را فردا تکرار کند .لذا شیخ فکورانه به خانه رفت. او وقتی از کاخ برگشت بی درنگ دست به کار شد چهار جوراب برداشت و چهار موش بخت برگشته در آن نهاد فردا او باز طبق قرار قبلی به کاخ رفت تشریفات همان و سفره همان و گربه های بازیگر همان شاه که مغرورانه تکرار مراسم دیروز را تاکیدی بر صحت حرف هایش می دید زیر لب برای شیخ رجز می خواند که در این زمان شیخ موش ها را رها کرد که درآن هنگام هنگامه ای به پا شد یک گربه به شرق دیگری به غرب آن یکی شمال واین یکی جنوب واین بار شیخ دستی بر پشت شاه زد و گفت: شهریارا! یادت باشد اصالتِ گربه موش گرفتن است گرچه تربیت " هم بسیار مهم است ولی" اصالت " مهم تر! یادت باشد با " تربیت" می توان گربه اهلی را رام و آرام کرد ولی هرگاه گربه موش را دید به اصل و  اصالت " خود بر می گردد و شیرِ نا اهل و ناآرام و درنده می شود !

منبع: نامشخص و شاید داستان خیالی