ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

قوانین نانوشته

زمانی‌ که جواب پذیرش هاتون برسه، متوجه میشید که بر اساس قاعدهٔ خاصی‌ از دانشگاه ها پذیرش نگرفتید برای مثال ممکنه از یک دانشگاه معروف پذیرش با فاند بگیرید ولی از دانشگاه های پایین تر هیچ پذیرشی دریافت نکنید! این اتفاقات به دلیل قوانین نانوشته هر دانشگاه هستش که باید سعی‌ کنید قبل از فرستادن مدارک از این سیاست ها اطلاع پیدا کنید مثلا بعضی دانشگاه ها هستن که نیاز به گزارش نمرات زبان و پست مدارک ندارند و همه چی‌ به صورت انلاین انجام میشه (Oregon State و Vanderbilt) یا دانشگاه هایی هستن که توی تارنماشون برای دانشجوها مینیممی برای GRE نذاشتن ولی مثلا اگر زیر 1200 بشین اصلا پذیرش نمیدن این شرایط هم اصلا به رنک دانشگاه ربط نداره (به نظرم South Carolina اینطوری بود که مدارک دوستم را بررسی نکردن) یا مثلا بعضی از دانشگاه ها پذیرش راحت میدن ولی‌ اونجام بری استاد پیدا نمیکنی‌ یا مثلا دانشگاه هایی‌ که تا استاد پیدا نکنی‌ اصلا پذیرش نمیدن (Michigan یا UNCC) یا بعضی از دانشگاه ها که بعد از کلی‌ التماس و رایانامه نگاری حاضر میشن مدارک را انلاین قبول کنند (Cleveland State) یا دانشگاه هایی که بعد از ددلاین هم قبول میکنند اپلیکیشن فی را بریزین و مدارک را ارسال کنین (Kentucky) البته تقریبا همه قبول می‌ کنند که مدارک را بعد ددلاین بفرستین! یا اینکه بعضی از دانشگاه ها اصلا دانشجوی بین‌المللی نمی گیرند، یادمه به استاده میل زده بودم در جواب گفته بود دانشگاهشون در مقطع ارشد دانشجوی بین‌المللی نمیگیره! یا دانشگاه هایی‌ که استاد همه کارست اگر استاد بخوادت دیگه نمرهٔ GRE هم لازم نداری! یا دانشگاه هایی‌ که رو مینیمم ها حساس نیستن و با دانشجو کنار میان و خیلی‌ موارده دیگه. البته این سیاست ها برای هر دپارتمان و هر مقطع معمولا متفاوته و حتی ممکنه هر ساله تغییر کنه (دوستم مدارکش را بررسی نمیکردن چون گفته بودن نمرهٔ GRE کم شده دوستم اعتراض کرده بود که تو تارنماتون چیز دیگه ای گفته بودید، گفته بودن سیاست امسال دانشگاهشون عوض شده) پس فکر نکنید چون از رنک ۱۰ پذیرش گرفتید حتما از ۲۰ هم میگیرید، یا چون دوستتون گرفته شما هم میگیرید یا چون امسال پذیرش گرفتید سال دیگه هم حتما پذیرش میگیرید! بخاطر این سیاست ها هر اتفاقی ممکنه پیش بیاد! به همین دلیل اگر می‌خواین از اپلایتون مطمئن شید حتما با استادها، دانشجوها و مخصوصاً منشی گروه و مسئول دانشجوهای بین‌المللی ارتباط برقرار کنید تا همه چی دستتون بیاد، البته خوب اطلاعاتتون تا بعد از نتایج کامل نمیشه ولی‌ به نظرم تلاشتون را بکنید.

*** چه خوب می شد یک موضوع در تارنمای اپلای ابراد به نام سیاست دانشگاه های آمریکا باز میشد و دوستان تجربه اپلای هر دانشگاه را مینوشتن.

*** این سیاست ها فقط به اپلای محدود نمیشن و به فاند گرفتن، هزینهٔ بیمه، قانون مالیات، مدرک و شرایط تحصیلی‌ و ... هم ارتباط پیدا میکنند.

*** اسم بعضی از دانشگاه هارو آوردم ولی‌ اصلا مطمئن نیستم همینا بودن که چنین سیاست هایی را داشتن، پس لطفا شما هم برای اطمینان تحقیق کنید. چون واقعا اسم دانشگاه ها یادم رفته بود و با کلی‌ شک و تردید نوشتم. باز هم تاکید می‌کنم سیاست ها دپارتمان به دپارتمان و در هر مقطع فرق میکنه!

نظرات 14 + ارسال نظر
کیهان 1393/09/14 ساعت 10:39

با سلام
ببخشید من اگه بخوام پاییز 2016 شروع به تحصیل در یکی از دانشگاههای امریکا بکنم و یکی از تاریخهای ددلاین اعلام شده ی ترم پاییز اون اول ماه آوریل باشه یعنی تا قبل از آوریل 2016 باید تمامی مدارکمو شامل مدارک تحصیلی، توصیه نامه ی علمی، اپلیکیشن فی، جی آر ای و تافل آی بی تیمو بفرستم واسه دانشگاه مقصد؟

سلام
آره باید ارسال بشه ...البته مهمترین چیز اپلیکیشن فی هستش...ولی اگر دانشگاه قبول کنه شاید بشه نمرات را کمی دیرتر فرستاد.....

کیهان 1393/09/16 ساعت 01:14

ببخشید من از همین حالا 2014 دارم آزمون GRE میدم بدون اینکه کارهای دیگه رو انجام داده باشم! اون موقع واسه اپلای برای 2016 میتونم از 5 تا ریپورت رایگان ETS استفاده کنم یا نه؟ واسه سر جلسه آزمون باید کد دانشگاهها رو به همراه داشته باشم؟

سلام دوست عزیز
نه...شما در هنگام ازمون دانشگاه ها را مشخض می کنید
البته از الان میتونید برای دانشگاه ها بفرستید و تو سیستمشون ثبت میمونه(معمولا) برای gre عجله نکنید...اول آزمون زبان بعد gre (به نظرمن)

کیهان 1393/09/16 ساعت 19:39

کد دانشگاهها توی سایتشون تو کدوم قسمت هستش؟
حالا یعنی این آزمون جی آر ای بدون ریپورت نمیتونه اعتباری داشته باشه؟
من شنیدم تا پنج سال اعتبار داره

باید سرچ کنید ولی من خودم اسم دانشگاه را با کلمه gre code سرچ می کردم و جواب می گرفتم....
واضح هست توضیحات: تا 5 سال اعتبار داره ولی برای ریپورت رایگان باید تا روز آزمون اسامی دانشگاه ها را اطلاع بدید بعدا برای هر ریپورت باید پول بدین

منوچهر 1393/10/01 ساعت 13:06

یه دنیا ممنون بابت مطالبتون..خیلی کاربردی بود

کیهان 1393/10/11 ساعت 10:44

ببخشید نمره ی 2.5 Analytical و Verbal 136 رو چگونه ارزیابی می کنید؟ برای دانشگاههای رنکینگ 600 به بالا (600، 700،...، 1000 و ...)

سلام
راستش خیلی بستگی داره مستر یا دکترا
راستش هرجایی روشش خودش را داره
ولی دوستم از رنک 120 با همین نمره ولی رایتینگ 3 پذیرش گرفت
و بعضیام با نمره بهتر از دانشگاه های رنک بالاتر نگرفتن
ولی بدونید که پذیرش را همه میگیرند.... به نظرم رو دانشگاه های بهترم فکر کنید....
البته نمرتون معمولیه و رایتینگتون هم بهتر بود سه میشد....

کیهان 1393/11/09 ساعت 12:29

به نظرتون برای بهار 2016 ، تا کی باید به اساتید ایمیل بفرستم؟
برای پاییز 2016 چطور؟
آیا اکثر اساتید تمایلی به پاسخ و قبول کردن ندارن؟ مخصوصا" برا ما ایرونیا؟

سلام
برای پاییز تابستان و برای بهار از بعد تابستان
باید فقط بفرستین و به این چیزا فکر نکنید.

کیهان 1393/11/10 ساعت 11:25

ممنونم البته منظورم از بهار 2016، ترم بهاریه که شاید از دی یا بهمن سال 94 شروع میشه. واسه اون تا خرداد باید بفرستم؟

سلام مجدد
میل زدن را می تونید شروع کنید...... ولی فکر نکنید قاعده داره و ددلاین و زمان... ولی به نظرم فروردین احتمال جواب گرفتن بیشتر باشه...چون ددلاین پاییز تقریبا تمام و ....

کیهان 1393/12/07 ساعت 14:13

از بابت اینکه این همه ازتون سوال میپرسم متاسفم چون من آدم نسبتا" دقیقی هستم. به جزئیاتم زیاد گیر میدم.
اینه که واقعا" یک تعریف از ددلاین میخوام بدونم.
ددلاین یعنی اینکه تا اون تاریخ فرصت هستش که مدارک رو بفرستیم؟
اون موقع ددلاین ترمهای بهار (spring) کی هستش؟ یعنی معمولا" (میدونم هر جایی بستگی داره و از این قبیل مسائل) به صورت تخمینی و معمولا" تا کی فرصت هستش همه ی مدارک رو برای شروع ترم بهار بفرستیم؟
بسیار از پاسخگویی هاتون سپاسگزارم

سلام
بستگی به دانشگاه داره...بعضیا بله...بعضیا خیر...ولی بهتره برسه...ولی معمولا فقط ددلاین اپلیکیشن فی هست و مدارک را با کمی تاخیر قبول می کنند
ترم بهار را متاسفانه نمی دونم

کیهان 1393/12/08 ساعت 22:42

اگه 4 تا ریپورت رایگان جی آر ای انجام شده باشه چطوری باید از ای تی اس درخواست کنیم که واسه چند دانشگاه دیگه هم ریپورت نمره کنه؟ سایتهای واسطه ی ایرانی معمولا" اینکار رو انجام میدن؟

کیهان عزیز بهتون پیشنهاد می کنم لطفا اپلای ابراد را مطالعه کنید (حداقل قسمت ویکی)
چون سوالاتون خیلی ابتدایی هست...اگر اظلاعاتتون زیاد باشه روی پذیرشتون تاثیر میذاره.....
جواب: بله خیلی راحت از طریق سایت gre
راستش کیهان جان یکم دقیق بودنت به وسواس داره تبدیل میشه...

کیهان 1393/12/11 ساعت 20:13

موافقم یه کم وسواسی هستم :) - به تدریج حل میشه. آقا یه دانشگاهی هست باهاش مکاتبه کردم میگه به دانشجوای بین المللی به سختی financial aid میده اما scholarship هم داشت. جاییه که با اهداف من فیت هستش و استقبالم کرد از ایمیلم رنکینگشم خوبه. فرق این دو گزینه با هم چیه financial aid و scholarship؟

daghigh nemidunam
vali financial aid mese vam mimune keh hame ja baraye international sakhte
scholarshipam hamun burse dgeh....

کیهان 1393/12/12 ساعت 19:32

موضوعی که ممکنه یه دغدغه ی اصلی باشه تغییر سیاست امریکا در رابطه با متقاضیان ایرانی پذیرشه. آیا به نظرتون امکان داره امریکا توی یه مقطع از زمان بگه دیگه اشباع انجام شده، دانشجو قبول نمیکنیم و به ایرانیام دیگه ویزا نمیدیم؟
البته فعلا" تا سالیان متمادی جای نگرانیی وجود نداره

آقا با این طرز فکر به جایی نمیریسین ها (شاید از حرفم ناراحت شدی و بشی) آخه آقا کیهان من بگم اره یا نه! چه فرقی برای شما می کته شما فقط باید الان زبان بخونی!!! این فکرا چیه!!! من الان مثلا بگم آره!!! شما بی خیال رفتن میشی؟؟؟ این فکرای بی خودیه که تو سر همه موقع اپلای هست ولی مال شما خیلی بیش از حده!!! بشینید لطفا زبان بخونید

کیهان 1393/12/13 ساعت 10:22

نه بابا چرا ناراحت بشم.
راستش شعار بالای وبلاگت رو من واقعا" میخوام عملی کنم.
اهداف من بزرگتر از بعضیاس که بخاطر عشق و صفا و ادامه تحصیل میخوان برن آمریکا. اینو به یکی از ادمین های دانشگاههای اونجام گفتم. یارو در مقابل حرفم اظهار عجز کرد. اینه که یه کم باید به زیر هدفام توی این مسیر فکر کنم تا اهداف شش گانه ی بزرگم. چون واسه هر کسی قابل هضم نیست. من توی فکر اینکم که چرا باید یکی از بستگانم 30-40 سال پیش واسه تحصیلات دبیرستانی! بره اونجا اما من اون تواناییو نداشته باشم زندگیم از اون بالاتر باشه!
اینه که دارم توی مسیر خودش حرکت میکنم چون نمیخوام شکست بخورم و فقط به پیروزی و رسیدن به 6 هدفم فکر میکنم شعار من اینه : six lines, no fines inside!

vali soalatun az nazare man ghabele ghabul nist!!! dare beh bi raheh mire....badam man beh in residam...moafaghiat rezayat az khode, na raftan beh felan daneshgah va ya dr shodan....yadetun nareh

کیهان 1393/12/19 ساعت 19:20

امیدوارم دیگه این سوالم بچه گانه نباشه! چون بالاخره مهمه!
از همون ماه اول استقرار در یک آکادمی امریکا، اگه scholarship گرفته بشه کمک هزینه ی تحصیلی به حساب دانشجو پرداخت میشه یا اونم روند طولانی داره و باید تا چند ماه از پولهای خودمون مصرف کنیم؟
با تشکر

سوال خوبی نیست. ولی معمولا مشکلی نیست ولی بستگی به دانشگاه داره!!! ولی در کل بدون پول رفتن کار اشتباهی هست...

agha ino badan ezae kardam!!! kheili solatun ajibeh!!! man bekhatere khidun beh soalaye injuritun dge javab nemidam ...behtare beh jaye fekr beh chizayee keh vojud nadare ru zabanetun vaght bezarin!!! beh har hal ayam beh kam

نماینده ی کیهان 1394/01/14 ساعت 13:00

بزرگترین دغدغه ی من گرفتن ملیت آمریکاست اونم توی سال اول حضورم! هر چند سخته ولی مبارزه میکنم واسه این مسئله! لازم باشه یه سیلیم به اوباما میزنیم
13 بدر مبارک با تاخیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد