ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

منابع تافل IBT

منابع بسیار زیادی برای تافل آی بی تی IBT وجود داره که گاهی آدم برای انتخابشون به شک میفته و نمی دونه کدام را انتخاب کنه تا به نمره مطلوب برسه در ادامه به بررسی معروفترین کتاب ها در ایران می پردازم

 

کتاب لانگمن :به آسانترین کتاب تافل معروف است و به کسانی پیشنهاد میشه که مدت زیادی از زبان دور بودند و برای آشنایی با آزمون تافل منبع مناسبی است.

کتاب دلتا: کتاب معروفی است که معمولا همه با زبان متوسط از این کتاب شروع می کنند البته فقط توصیه میشه از متن ها ریدینگ و لسنینگ آن شروع کنید و با استفاده از درسنامه و نکات با سوالات تافل در قسمت رایتینگ و اسپیکینگ آشنا بشید.

کتاب بارونز: یکی از مجموعه های معروف برای تافل می باشد که سطح آن بالاتر از دو کتاب لانگمن و دلتا است بیشتر تست های جامع آن مخصوصا لسنینگ و بعد هم تا حدودی ریدینگ برای آزمون توصیه می شود (نیاز به خرید کتاب نیست و فقط سی دی کافی است) ولی در صورتی که زمان دارید تست های لسنینگ و ریدینگ آن را هم می توانید بررسی کنید (قسمت آموزشی). البته تست های رایتینگ و اسپیکینگ آن مانند اکثر کتاب ها به هیچ وجه استاندارد نیست (به نظرم در صورت داشتن وقت خیلی اضافه آن ها را بررسی کنید).

کتاب کمبریج: کتاب کمبریج هم جز منابع توصیه شده می باشد البته چون معمولا وقت نمی کنید فقط تست های جامع آن (هفت دوره) توصیه می شود که از سطح امتحان کمی بالاتر است البته مانند سایر کتاب ها فقط ریدینگ و لسنینگ آن استاندارد است و دو مهارت دیگه فقط وقت شما را بی مورد می گیرد پس وقتتون را با تمرین های نامربوط این کتاب ها از دست ندهید.

مجموعه نوت فول: در تمام این منابع غیر رسمی فقط تمرینات این مجموعه برای رایتینگ و اسپیکینگ مناسب می باشد (تازه جواب هم دارد) و به شما پیشنهاد می کنم بعد از آشنایی با شیوه سوالات فقط به سوالات نوت فول در این دو مهارت پاسخ بدین حتی وقتی دارین تستای جامع کتاب های دیگر را می زنید. در ضمن دو بخش دیگر نوت فول یعنی ریدینگ و لسنینگ آن تفاوتی با سایر مجموعه ها ندارد.

سوالات اصلی تافل (TPO): سی مجموعه سولات اصلی تافل که باید بعد از آشنایی اولیه با سوالات حتما حتما حتما به این سوالات پاسخ بدین این سوالات که سوالات آزمون های گذشته بوده اند همگی استانداردند و کاملا توصیه میشه تمام کلمات نا آشنا آن را حفظ کنید ولی باز هم تاکید می شود این منبع را حتما در ماه های آخر بررسی کنید در ضمن کتاب آفیشیال گاید هم همین ویژگی را دارد البته سوالات آن کمتر و خیلی قدیمی تر (به همین علت آسانتر از آزمون واقعی که این روزا برگزار میشه) است.

کتاب کاپلان:  مجموعه ای است که بیشتر پیشنهاد میشه از تست های جامعش (چهار دوره) استفاده کنید و جز مجموعه های خیلی سخت محسوب میشه و مانند کتاب های دیگر بهتر فقط از لسنینگ و ریدینگ آن استفاده کنید.

کتاب تامسون: این کتاب هم از منابع با سطح بالا شناخته میشه که در ایران هر مهارت بصورت یک کتاب چاپ میشه و در صورتی که وقت داشته باشین تمرین های آموزشی زیاد و متنوعی داره (مانند دلتا تمریناتش آموزش محوره ولی از سطح بالاتری برخوردار است) در ضمن معمولا کسی را ندیدم از این کتاب ناراضی باشه. این کتاب آزمون جامعم داره که باید از اینترنت دانلود کنید.

کتاب آکسفورد: این کتاب را خودم بررسی نکردم ولی تا جایی که شنیدم آموزش رایتینگ و اسپیکینگش خوبه ولی در کل بیش از حد سخته و سوالات لسنینگش خیلی نکته دارد پس به نظرم وقتی باید به این کتاب مراجعه کنید که خیلی زمان اضافی داشته باشید و سطحتون خیلی بالا باشه.

کتاب مسترینگ: این کتاب هم خودم بررسی نکردم ولی تا اونجایی که شنیدم لسنینگ های خوبی داره همچنین سوالاتش در بخش های اسپیکینگ و لسنینگ شبیهتر (نسبت به سایر آزمون ها) به آزمون اصلی هست (البته باز هم غیر استاندارد).


شاید بخش ریدینگ و لسنینگ کتاب های مختلف هم غیر استاندارد باشند و یا خیلی خیلی سخت و حتی با سرعت بالا و لهجه های عجیب ولی وقتی شما به سخت عادت کنید سوالات آزمون را راحتتر جواب میدید پس هیچ وقت از خواندن و گوش دادن ضرر نمی کنید بعدم باید به این نکته اشاره کنم که اکثر کتاب ها معمولا قدیمی هستند و زیاد فرقی نمی کنه از کدام استفاده کنید ولی خوب معمولا بهتر آدم از سخت شروع نکنه و کم کم سطحش را بالا ببره. مجدد تاکید می کنم فکر نکنید کتاب ها معجزه می کنند همچنین همان طور که متوجه شدید هیچ کدام از کتاب ها برای دو مهارت صحبت کردن و نوشتن استاندارد نیستند.

اگر سطح متوسطی دارید:

ابتدا از دلتا شروع کنید و تمرین های لسنینگ و ردینگ آن را کامل بررسی کنید و با استفاده از درسنامه با شیوه سوالات اسپیکینگ و رایتینگ آشنا بشید (حتی می تونید به سوالات هم گوش بدید) سپس برای تمرین بیشتر از کتاب های بارونز و کمبریج استفاده کنید (سوالات ریدینگ و لسنینگ آزمون های جامع) و در این بین هم خواندن نوت فول را برای دو مهارت آخر شروع کنید و تمرین های آن را حل کنید و در صورت داشتن وقت تمرین های کتاب های دیگر را بررسی کنید و بعد از رسیدن به آمادگی اولیه و مناسب سوالات تی پی اُ ها را بطور کامل بررسی کنید توجه کنید بهترین منبع همین تی پی اُ هاست و سایر کتاب ها بخاطر این توصیه میشه که شما با تمرین و دانش کافی به سوالات تی پی اُ برسید تا سوالات تی پی اُ نسوزند پس هر وقت فهمیدید به سطح مناسب رسیدید وقت خود را با کتاب های مختلف غیر استاندارد تلف نکنید.

*در مورد کتاب ها هم به نظرم کسی می تونه بهترین نظر را بده که همه کتاب ها را بررسی کرده باشه ولی معمولا همه وقت می کنند  فقط چند تا کتاب را بخوانند پس نمیشه نظر قطعی برای کتاب ها داد ولی معمولا این روند در مورد کتاب ها توسط بچه ها توصیه میشه تا به سطح مناسب برسید.

نظرات 12 + ارسال نظر
نیما 1393/05/24 ساعت 17:42

خیلی ممنون از وبلاک خوبت......
ممنون بابت بررسی کتابها

خوشحالم مفیدبوده

مهسا 1393/12/20 ساعت 21:44

سلام استاد، وقتتون بخیر
ببخشید اما این کتابهای tpo رو چطوری میتونم پیدا کنم؟؟
میشه عکس یا هرچی در موردش میدونید برا من ایمیل کنید؟؟؟
ممنون از تمام کمکهاتون

سلام!!! استاد کجا بود...
کتاب نیست یکم تو اینترنت بگردید پیدا میشه !!! در اپلای ابراد موجوده

مهسا 1393/12/21 ساعت 07:51

اختیار دارید
من خیلی دنبال فایلهاش گشتم اتفاقن اما چیزی پیدا نکردم
حتی ب بعضی از دوستانی ک در موردش چیزی نوشته بودند ایمیل خصوصی زدم اما کسی درست حسابی جواب نداد
میشه لطف کنید اگه شما فایلی دارید برا من بفرستید؟
ممنون میشم

http://www.applyabroad.org/forum/showthread.php?111057-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4-%D8%A8-%DB%8C-%D9%87-%D8%B3-%D8%A7-%D8%B2-%D8%A2-%D8%B2-%D9%85-%D9%88-%D9%86-%D8%AA-%D8%A7-%D9%81-%D9%84

مژده 1394/03/26 ساعت 02:34

سلام،
خیلی تشکر می کنم از اطلاعات جامعی که در اختیارمون قرار دادین.
می خواستم بدونم منظور شما از مجموعه نوت فول همون ویدئو های داخل یوتیوپ هست؟ آیا امکانش هست به اون مجموعه کاملی که پولی داخل سایت قرار دادن دسترسی پیدا کرد؟ آخه ما که نمیتونیم از ایران پرداخت کنیم

salam
khahesh mikonam va bebakhshid farsi neminevisam...
bale
dar site applyabroad kolesh mojude
manam ye majmue amade kardam (shamele hamin fil ha) keh dar ayande ye juri dar dastrase hame ghararar midam, albate beh shoma fekr nakonam brese :)

مژده 1394/03/27 ساعت 17:27

خواهش میکنم و ممنون که جوابمو دادید.
داخل سایت اپلای ابراد بیشتر همون ویدئو هائی که به صورت فری هستش رو گذاشته بودن و فقط برای اسپیکینگ بود که یک سری پاورپوینت کامل تر گذشته بودن.
دست شما دارد نکنه کاشکی به منم برسه، ۲ ماه دیگه امتحانمه

نه متاسفانه نمیرسه ::)
همون پاور پوینت ها خوبن

داود 1394/03/31 ساعت 00:13

سلام
خیلی ممنون از راهنمایی های ارزشمندتون! من یک دوره کلاس تافل رو رفتم که چون خیلی به نظرم مثمر ثمر نبود ول کردم. سوالی که ازتون داشتم اینه که شما کلن کلای رو پیشنهاد میکنید یانه! و اگز جوابتون آره هست کجا؟ بازم خیلی ممنون

سلام راستش یک نگاه بندارین تو پستا توضیح کامل دادم/ راستش کلاس خاضی را نمیدونم ولی متاسفانه در ایران اساتید فقط با آیلتس آشنا هستن و نود درضد کلاسا بی خود هستن! ولی آدم بهتره یک کلاس بره که تو جو آزمون بره.

داود 1394/04/27 ساعت 08:56

Hi
I had searched the ETS and after some searches could download the book introduced by ETS as the best seller entitled "The Official Guide to the TOEFL 4rth Edition" which includes 3 authentic Toefl tests plus introduction to the skills and their pamphlets. I want to know your opinion about that. I think it would be the best reference but you have not told any thing about that.
Thanks a lot

hi
hope u r well healthy and wealthy, please read this part again!!!
سوالات اصلی تافل (TPO): سی مجموعه سولات اصلی تافل که باید بعد از آشنایی اولیه با سوالات حتما حتما حتما به این سوالات پاسخ بدین این سوالات که سوالات آزمون های گذشته بوده اند همگی استانداردند و کاملا توصیه میشه تمام کلمات نا آشنا آن را حفظ کنید ولی باز هم تاکید می شود این منبع را حتما در ماه های آخر بررسی کنید در ضمن کتاب آفیشیال گاید هم همین ویژگی را دارد البته سوالات آن کمتر و خیلی قدیمی تر (به همین علت آسانتر از آزمون واقعی که این روزا برگزار میشه) است.

Dave 1394/05/09 ساعت 20:34

Dear Friend
Thanks for your previous helps
Despite the fact that I have taken English classes for several years, due to leaving the classes for two years,unfortunately I lost my fluency in speaking. Now, for taking the TOEFL I am so worried about that. I want to know what should I do about that. Is there any useful material or method. Moreover, I have some problem with note taking.
Ragards

salam rastesh man koli post dar in mored neveshtam chizi bishtar beh zehnam nemireseh...kheiliam kamel dar postam tozih dadam...

Ali Ali Asgari 1394/06/15 ساعت 00:45

سلام واقعا ممنون از مطالب مفیدتون
من در حال انتخاب رشته تحصیلی خود هستم که قصد انتخاب دندانپزشکی را دارم من تا به حال یک کتاب دندانپزشکی را خوندم (فارسی) و میخوام زبان انگلیسی یاد بگیرم برای ادامه تحصیل در امریکا
من تمام نمراتم تا به الان زیر نوزده نرفته و فکر میکنم واقعا میتونم
ولی من نمیتونم دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی را بخونم و حتما باید انگلیسی به فارسی باشه
میشه دیکشنری های انگلیسی به فارسی در سطح های مختلف به من معرفی کنید واقعا ممنون میشم

salam, tafavoti nadarand hame mesle ham hastan...

دختر 1394/10/03 ساعت 11:17

سلام
میخواستم ازتون تشکر کنم، از مطالب این پست خیلی استفاده کردم
ممنونم :)

Laila 1394/10/16 ساعت 08:47

عالی بود

شازم 1395/05/10 ساعت 23:34

عالی بود رفیق...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد