ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سفرنامه بلونیا

بلونیا شهر طاق ها و غذا، که احتمالا به واسطه نام پاستا بلونزه، تیم فوتبالش و نمایشگاه کتاب کودکانش حداقل یکبار اسمش را شنیده باشید. این شهر زیبای دانشجویی که تمام کوچه های مرکزی پر پیچ و خم آن با طاق پوشیده شده، بین رم و میلان واقع شده است و به واسطه دارا بودن ایستگاه قطار مرکزی و پروازهای ارزان Cheap Flight معمولا در سفر ایتالیا از این شهر عبور می کنید. بد نیست بدانید که عده ای در دو آگوست سال 1980 در حادثه بمب گذاری ایستگاه قطار این شهر جانشان را از دست دادند که به همین خاطر یکی از ساعت های بیرونی ایستگاه بر روی ساعت 10:25 متوقف شده  است.

علاوه بر رستوران ها و کافه های فراوان این شهر که در کوچه ها و خیابان مرکزی شهر پراکنده اند، دیدنی ها و جاذبه های اصلی بلونیا در کنار میدان مرکزی شهر یا همان پیاتزا مجوره قرار دارد (wifi رایگان)، این دیدنی ها شامل کتابخانه مرکزی (سالا بورسا)، دو برج کج (دواِ توری)، باسیلکای سن پترونیو (یکی از کلیساهای بزرگ دنیا که به دلایلی نیمه کاره باقی مانده) و باسیلیکا سنت استفانو می باشد. 

اگر مایل باشید نمایی از شهر را ببینید میتوانید با پرداخت سه یورو به بالا یکی از  برج های کج این شهر بروید (خرید بلیط داخل برج).  همچنین بعد از رسیدن به دو برج با ورود به خیابان زامبونی وارد محدوده قدیمی دانشگاه بلونیا (دانشکده علوم پایه و علوم انسانی) که ادعا می شود قدیمی ترین دانشگاه پا برجای دنیاست می شوید. 

bologna3.JPG (700×477)

یکی دیگر از نقاط معروف این شهر فینسترللا (ونیز کوچک بلونیا) است که می توانید بازدید از این محل را در میان برنامتون قرار دهید البته بیشتر از چند دقیقه وقتتون را نخواهد گرفت (قبلا بلونیا هم همانند ونیز بوده که می توانید در موزه میراث صنعت با نحوه شکل گیری و عملکرد کانال ها در گذشته آشنا شوید).

 بلونیا دارای موزه های متنوعی از جمله موزه ملی باستان شناسی، گالری ملی، موزه قرون وسطی، مجموعه های هنری شهرداری، موزه میراث صنعت، موزه مرندی و گالری هنرهای مدرن و ... است که در صورت داشتن وقت اضافی می توان از آن ها بازدید کرد (در ضمن در اولین یک شنبه هر ماه موزه ها رایگان می باشد). در ضمن یکی دیگر از دیدنی های مهم این شهر پارک بزرگ مارگاریتاو همچنین قبرستان بلونیا است که بازدید از این محل خالی از لطف نیست و در نهایت آخرین جاذبه مهم این شهر سنچوری سن لوکا است که در بالای کوه مشرف به این شهر قرار دارد، برای رسیدن به سن لوکا، می توانید از مسیر مخصوص 3.8 کیلومتری (پله های سرپوشیده) یا اتوبوس های شهری استفاده کنید، این محل نه تنها زیبایی های خاص خودش را دارد بلکه نمایی زیبا از شهر را به شما ارایه می دهد.