ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

گلستان یا خارستان

عده ای فکر می کنند دنیا خارستانی سیاه و تاریک و با کلی مصیبته و در مقابل عده ای خوش خیال این دنیا رو گلستان محض میبینند. ولی خوب آدم با تجربه، این دنیارو گلستانی با گل هایی خاردار (کوچک و بزرگ) میبنه که حتی گاهی این خارها زخمیش می کنه و گاهیم فقط خراشش میده و آزردش می کنه ....

البته گاهی سال ها طول میکشه اثر زخم خوب بشه و حتی خار از بدن خارج بشه، ولی همچنان که زخمی هست بقیه گل های این باغ هم هستن و زیبایی های خاص خودشون را دارن. در ضمن زخمی که نکشه آدم را پرتوان تر میکنه...

چهار سال گذشت ...

چهار سال ناباورانه از اولین نوشتارم در این وبلاگ گذشت، و از همه جالبتر اینکه بین سومین و چهارمین سال فقط یک پست نوشتم، البته مطالب زیادی رو شروع کردم ولی متاسفانه زمان و درگیری های این ایام مجال پایانشون را به من نداد. امیدوارم این روزا بیشتر بنویسم و وبلاگ را بروز رسانی کنم.

همانند گذشته در موقعیتی که از قبل پیش بینی نمیکردم قرار دارم ولی خداروشکر و صد هزار مرتبه شکر از لطف خدا.... اما این نیز هم بگذرد...

این خودشیفته ها آن خودخواه ها

قبل از این که بیام خارج از ایران، ویژگی اصلی جامعه اطراف خودم را خودخواهی میدونستم  ولی بعد از معاشرت با دوستان غربی تازه معنای خودخواهی را فهمیدم!!! اونجا بود که فهمیدم ما بیشتر از خودپسندی و شاید خودشیفتگی رنج می بریم تا خودخواهی، حالا فرض کنید وقتی این خودشیفتگی با خودخواهی همراه بشه دیگه چه مصیبتی میشه!!!! چیزی که برای دوستای غربی تعریف شده اینه که یک خودخواه مودب باش!!! همین... این خودخواهی هم یک چیز پذیرفته شده است برخلاف ایران که هنوز یه جورایی فحش محسوب میشه.

 خودپسندی و خودشیفتگی ما هم شاید برگرفته از محبت بیش از حد، بیمارگونه و غیر منطقی خانواده (مادر) به فرزند و شاید هم افتخار غیر عقلانی و افراطی به تاریخچه و یا مذهبمون باشه (از بچگی به ما میگن ما صاحب تمدن N ساله هستیم و بی شک به واسطه مذهبمون بدون هیچ حسابی مستقیم میریم بهشت که توضیح هرکدوم مقاله جداگانه ای میخواد، که از وقت و تخصص من خارجه....

منم گیر کردم بین اینا و اونا! ولی وقتی خودخواهی در جامعی صفت مثبت و پذیرفته بشه، باید از آینده اون جامعه و اتفاقاتی که برای بقیه رقم میزنند، ترسید، بازم پاش بیفته دوباره جنگی راه میندازن و میلیون ها نفر را به بردگی می گیرن و می کشند.