ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

موسسات غیرمجاز همچنان دانشجو اعزام می‌کنند

به گزارش جام جم بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقدند که آمار خروج دانشجویان از کشور با آمارهای وزارت علوم مغایرت دارد و هرساله، بسیاری از داوطلبان بدون اطلاع وزارت علوم و حتی گاهی بدون آن که بخواهند در دانشگاه های خارجی مورد تائید این وزارتخانه درس بخوانند، بار سفر می بندند و در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند .در بین این گروه از دانشجویان مهاجرت کرده، آنهایی که از دانش زبان خارجی بالاتری برخوردارند و درباره کیفیت علمی دانشگاه های مختلف جهان نیز آگاهی نسبی دارند، خودشان آستین بالا می زنند و برای تحصیل در آن دانشگاه خارجی ثبت نام می کنند. این گروه از دانشجویان که معمولا در مقطع ارشد و دکتری درس می خوانند، برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، هزینه ای به موسسه های اعزام دانشجو پرداخت نمی کنند و درواقع، نان آگاهی شان را می خورند، اما بسیاری از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور بخصوص در مقطع کارشناسی دست به دامان موسسه های اعزام دانشجو می شوند.

http://s1.picofile.com/file/7975744729/%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D8%A7%D8%AA_%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2_%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88_%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85_%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF.jpg

جالب است که درباره تعداد موسسه های اعزام دانشجو هم، آمار رسمی با غیررسمی از زمین تا آسمان متفاوت است. وزارت علوم می گوید هم اکنون 191 موسسه اعزام دانشجو در کشور مجوز فعالیت دارند؛ اما اگر از همین موسسه های مجاز بپرسید، آنها دل خونی دارند و معتقدند ده ها برابر تعداد آمارهای رسمی، موسسه های اعزام دانشجوی غیرمجوزدار در سراسر کشور فعالیت می کنند. فعالان این موسسه های غیرمجاز تحت عنوان مشاوره به داوطلبان تحصیل در خارج از کشور در مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی، آموزشگاه های آزاد و حتی در آژانس های مسافرتی فعالیت می کنند ؛ بدون آن که از وزارت علوم مجوزی دریافت کرده باشند. با توجه به این که مشتریان این موسسه ها نیز به طور مستقیم، هزاران داوطلبی هستند که به موسسات مجاز و غیرمجاز اعزام دانشجو مراجعه می کنند، به نظر می رسد که باید روند کنترل دقیق این موسسه ها در زمره اولویت های نخست مسئولان جدید وزارت علوم قرار بگیرد. آن هم در شرایطی که با وجود تعداد زیاد مراجعه کنندگان به این موسسه ها و نبود نظارت های قوی، شمار زیادی از این داوطلبان، متحمل ضررهای مالی و روحی می شوند.

ادامه مطلب ...

گرانترین شهرهای اروپا برای اجاره اتاق دانشجویی

سایت فرانسوی etudiant.fr  در گزارشی به بررسی و مقایسه قیمت اجاره بهای یک آپارتمان یا به عبارت بهتر یک اتاق حدودا بیست متری مبله در جای جای اروپا پرداخته است در این گزارش لندن با 782 یورو بالاترین نرخ و بخارست رومانی با 276 یورو کمترین نرخ را داشته اند البته این نرخ ها مربوط به نقاط شهری است و هرچه به طرف حومه نزدیک شوید از این نرخ کاسته و به نرخ حمل و نقل اضافه خواهد شد. اما گرانترین شهرها برای دانشجویان به قرار زیر است.

لندن: پایتخت یکی از مراکز اصلی سرمایه داری اروپا گران ترین شهر برای دانش جویان از نظر مسکن است (782 یورو به طور متوسط) است . در زوم های دورتر لندن این نرخ به حدود 550 یورو می رسد.

مسکو: پایتخت روسیه همینطور هم شهر گرانیست چه برسد به دانشجویانی که برای تحصیل مجبورند در این شهر اتاق بگیرند در این شهر اجاره اتاق 756 یورو آب می خورد.

پاریس: پایتخت فرانسه شهر عشق و رویاست اما برای دانشجویان یک کابوس مجسم است با اجاره 740 یورو، برای بیست متر اتاق در رتبه سوم خود را قرار داده است.

استکهلم: پایتخت سوئد که به ونیز شمال اروپا شهرت دارد نیز شهر گرانیست مخصوصا کومون های مرکزی که در آنها متوسط اجاره 688 یوروبرای یک اتاق کوچک است.

اسلو: پایتخت نروژ که کلا گرانترین شهر اروپاست برای اجاره هر اتاق دانشجویان 653 یورو باید بپردازند البته دانشگاههای رایگان امتیاز این کشور است.

دوبلین: پایتخت ایرلند با متوسط 645 یورو برای دانشجویان نیز از شهرهای دانشجویی بسیار گران است.

آمستردام: پایتخت هلند با 579 یورو برای دانشجویانی که مجبورند در پایتخت این کشور اتاق بگیرند شهر گرانیست.

کپنهاگ: پایتخت دانمارک گرچه دارای دانشگاههای رایگان است اما با 577 یورو اجاره بها باز هم شهر گرانیست گرچه این کشور در بین کشورهای اسکاندیناوی ارزان ترین کشور از حیث ارزاق عمومی است.

رم: پایتخت ایتالیا با 540 یورو هزینه گرانترین شهر جنوب اروپاست.

برن: سوئیس با  510 یوروهزینه اجاره در رتبه آخر طبقه بندی  10 تا از گرانترین شهرهای اروپاست. اما هزینه های بالای زندگی در این شهر باعث شده است حتی آخرین شهر این طبقه بندی هم برای خود کابوس شبانه دانشجویان کم پول تلقی شود.

البته این هزینه ها به احتمال زیاد میانگین هستش و میشه جایی را با هزینه کمتر (خیلی کمتر) برای خواب پیدا کرد و حتی با تقسیم اتاق هزینه ها را به نصف یا کمتر کاهش داد.

منبع متن اصلی: خبر آنلاین - هادی معیری نژاد

این روزها

متاسفانه طبق برنامم نشده (حداقل تا الان) تا مجدد برای جی آر ای بخونم البته دوباره از پایه اینگلیسی را شروع کردم و دارم اطلاعاتم را مرتب می کنم (از المنتری) ولی هنوز منسجم و راضی کننده نیست. وقت آزادم هم زیاده و بخاطر همین دارم با کلاس های مختلف (مخصوصا زبان) پرش می کنم (کلاس هایی که سال هاست می خوام برم ولی همیشه یک بهانه ای برای نرفتنشون ایجاد می کردم). کلی برنامه عقب افتاده دیگم دارم که روی کاغذ نوشتم ولی متاسفانه هنوز هیچ کدومشون جلوشون تیک (به معنای انجام شد) نخورده! نمی دونم این روزا چطوری انقدر سریع می گذره و چقدر داره زود دیر میشه! جوری شده که حتی وقت نمی کنم تا ببینم چه کارایی هست که باید انجام بدم شاید بزرگترین مشکلم نداشتن برنامه است (اینم دلیلش برام روشنه باید یکی از مشکلاتم حل بشه که هنوز خبرش نرسیده، البته تقصیر خودم هست) و شایدم کمرنگ شدن انگیزه رسیدن به هدفم (شایدم این وبلاگ!). به هر حال روزایی بود که زیر فشار بودم و منتظر این روزا، و مطمئنا در آینده هم حسرت این روزا را می خورم و بهش فکر می کنم که چطوری می تونستم ازش استفاده کنم و یا با خودم فکر می کنم تو این دوران طلایی چه کار کردم و احتمالا هم یادم نمیاد که چه کردم! (هنوز برام جای سوال که چرا باید برای خودم مشکل ایجاد کنم که بعد مجبور بشم حلش کنم!!!) در نهایت این که زیاد از زمانی که توش هستم درست استفاده نمی کنم البته همان طور که گفتم هنوز مطمئن نیستم واقعا این اوقات آزاد ادامه داشته باشه و کارام درست بشه (دیگه واقعا خسته شدم امیدوارم حل بشه، ثبت کردن این جمله برام بینهایت سخته ولی امیدوارم به لطف خدا هر طور شده حل شه)، بخاطر همین نگرانم.

الماس

یک کشاورز جوان آمریکایی بعد از شنیدن داستان کسانی که به افریقا می روند، به هیجان آمد. او مزرعه خود را فروخت و تصمیم گرفت به افریقا برود، معدن الماس کشف کند و به ثروتی افسانه ای دست یابد. کشاورز قاره افریقا را در مدت دوازده سال زیر پا گذاشت و عاقبت در نتیجه بی پولی، تنهایی، خستگی و بیماری و ناامیدی خود را به درون اقیانوس پرت کرد و ....

http://s3.picofile.com/file/7962312682/%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B3.jpg

از طرف دیگر، کشاورزی که مزرعه او را خریده بود، هنگامی که  به قاطر خود، در رودخانه ای که از وسط مزرعه اش می گذشت آب می داد، تکه سنگی پیدا کرد که نور درخشانی از خود ساطع می کرد. معلوم شد آن سنگ الماسی است که قیمتی بر آن متصور نیست. کسی که الماس را از او می خرد از کشاورز درخواست می کند که او را به مزرعه اش ببرد و محل را به او نشان دهد، کشاورز او را به محلی که قاطرش را آب داده بود، برد. آن ها در آن جا قطعه سنگ های بسیاری از همان نوع پیدا می کنند و بعداً متوجه می شوند که سرتاسر مزرعه پوشیده از فرسنگ ها معدن الماس است .

وقتی هدفی (البته از نوع واقعی و ارزشمند) را برای خود تعیین می کنیم نباید فکر کنیم برای عملی ساختن آن باید سرتاسر دنیا را زیر پا بگذاریم و شغل و کشور خود را باید عوض کنیم گاهی الماس ها در نزدیکی ما قرار دارند و فقط کافی است کمی تلاش کنیم و تصمیم بگیریم الماس ها را ببینیم.

منبع متن اصلی: اینترنت

تامل

خداوند در آیه ۱۰۴ سوره ی انبیاء می فرماید:در آن روز که آسمان را چون طوماری در هم می‌پیچیم، سپس همان گونه که آفرینش را آغاز کردیم، آن را بازمی‌گردانیم؛ این وعده‌ای است بر ما و قطعاً آن را انجام خواهیم داد.

آفرینش با انفجاری بزرگ آغاز شد، انفجاری که آن را Big Bang یا مَهبانگ می نامیم. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است بعد از ۱۳.۷ میلیارد سال وضعیت کنونی حاکم است و جهان همچنان در حال انبساط است.

http://s2.picofile.com/file/7962223866/%D9%85%D9%8E%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%AF.jpg

وَالسَّمَاءَ بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ ﴿سوره الذاریات آیه ۴٧﴾

و ما آسمان را با قدرت بنا کردیم، و همواره آن را وسعت می‌بخشیم!

چند نکته از این آیات مستفاد می شود.

اول اینکه آغاز آفرینش با یک نیروی عظیم بوده؛ دوم این که جهان در حال گسترش است؛ و در نهایت این که روزی این دستگاه عظیم خلقت به حال اول خود بازگشت خواهد داشت و چگونگی این بازگشت را نیز برایمان گفته است: همانطور که آفرینش را آغاز کردیم. روزی خواهد رسید که قدرت آن انفجار بزرگ که سبب این تفرق شده و میلیاردها کهکهشان را بوجود آورده، تمام خواهد شد و میل جاذبه ای که این اجسام به یکدیگر دارند سبب رجوع آنها به سمت نقطه ای می شود که ما آن را تکینگی ابتدای خلقت می نامیم و اما چطور می شود آن تکینگی را یافت. اگر روزی برسد که انسان تمام جرم جهان را اندازه گیری کند، با انتگرالگیری روی تمام این جرمها می تواند مرکز جرم آن ها را بیابد و احتمال قریب به یقین نقطه ی حاصل، محل وقوع انفجار بزرگ است.