ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سوپرمارکت های ایتالیا

کشور ایتالیا دارای سوپرمارکت های فراوان و متفاوتی است که با توجه به نیازتون می توانید انتخابشون کنید. تا جایی که دیدم شش برند Pam، Carrefour، Lidl، Conad، Coop و in's در این کشور معروفتر هستند و دانشجوها و مردم بیشتر از این ها خرید می کنند. در این پست ابتدا به بررسی این فروشگاه ها و در ادامه به بررسی سایر محل های خرید و یک سری از نکات می پردازم.
از نظر قیمتی شاید بشه این فروشگاه ها را این طوری طبقه بندی کرد: کوپ، کناد،کرفور، پَم و اینز=لیدل. البته فکر نکنید تفاوت ها خیلی زیاده ولی بازم در ماه شاید ده تا سی یورو تفاوت ایجاد کنه. خیلی از دانشجوها فقط میرن از لیدل خرید می کنند و اصلا حاضر نیستن به جاهای دیگه سر بزنند! ولی این کار کاملا اشتباهه!!! من خودم خیلی کم میشه از لیدل خرید کنم ولی بازم هزینم مثل بقیه میشه!!! حالا چطوری؟؟!! روزای اولی که پا به این کشور گذاشتم به همه جا سر زدم و قیمتارو بررسی کردم... چیزایی که فهمیدم اینا بود:
- کوپ کلا گرونه، حتی جنسایی که گذاشته از همه لحاظ حتی نوع برند با فروشگاه های دیگه یکیه ولی گرونتره (شاید چون فروشگاهش شیکتره)!!!
http://s5.picofile.com/file/8165627226/6.jpg
- لیدل و اینز ارزونترند ولی گاهی این ارزونی بخاظر کیفیت پایینتره و نه تخفیف (البته نه همه چیز)! البته من اینز را به لیدل ترجیح میدم. همچنین کناد و کارفورم در یک سطح که من کارفور را ترجیح میدم.
  http://s5.picofile.com/file/8165627268/5.png http://s5.picofile.com/file/8165627668/2.png
- هر فروشگاه یک جنس خاص و ارزونتر داره بخصوص فروشگاه های بزرگ و برندهای معتبرتر تخفیفاشون بیشتره...بخصوص هر فروشگاه یک سری محصول را خودشون تولید می کنند که اونا ارزونتره (اینز و لیدل جنس های ارزونتر را عرضه می کنند) مثلا آب هلو یک لیتری اگر 1.2 یورو باشه گاهی کرفور با برند خودش عرضه میکنه که میشه 1 یورو ولی همین را میشه در لیدل گیر آورد 0.90 ولی پنجاه درصد هستش البته همین لیدل آب سیب 1.5 لیتری صد در صد میده یک یورو!! خلاصه باید فهمید هر فروشگاه چیش بهتره، قرار نیست چون اسمش پم یا کناد هست کلا گرونتر باشه... پس میشه از همین کرفور یه جنس را با تخفیف خرید، بطوری که از لیدل ارزونتر شه.
http://s4.picofile.com/file/8165627618/3.jpg http://s5.picofile.com/file/8165627376/4.jpg
- برای خرید میوه معمولا همه از سوپرهای شخصی خرید می کنند چون ارزونتره (معمولا سوپرمارکتا در حالت عادی گرونترند) ولی فروشگاه پم معمولا پیشنهادای خوبی میده که باعث ارزونتر شدن میشه، یا فروشگاه کارفور که طرح هر کیلو میوه یک یورو را آورده! یعنی ارزونتر از همه جا!!! ولی خوب این طرح ها دایمی نیست پس باید همه فروشگاه ها رو بررسی کنید!! مثلا بعضی فروشگاه های کرفور طرح گذاشتن تخفیف 10 درصد برای دانشجویان و سالمندان! ولی فقط تو فروشگاه های کوچکش اجرا میشه نه داخل سوپرمارکت های بزرگش.....
http://s4.picofile.com/file/8165627676/1.png
- بهتر کارت عضویت هر فروشگاه را بگیرید چون بعضی تخفیف ها با کارت داده میشه و خریدتونم به یه حدی برسه مجدد یه تخفیف دیگه میدن.
- معمولا فروشگاه های بزرگ یه قسمتی دارند که جنسای تخفیفی را میذارند... مثلا اعلام میکنند به مدت ده روز 50 درصد تخفیف ولی بعد از ده روز تخفیف تموم میشه قیمت جنس مورد نظر مثل اولش میشه! با این کار میخواد بگه نخری از دستت رفته!!! و کاری می کنه باهات که وقتی وارد فروشگاه میشی حتی اگر چیزیم نخوای (با برانگیختن حس طمع) با کلی خرید بیرون میای!!!!
- برای خرید لوازم بهداشتی بهتر به فروشگاه های Tigota مراجعه کنید (یکی دیگم هست که اسمش یادم نمیاد).
http://s5.picofile.com/file/8165627642/10.gif
در مجموع من بیشتر خریدم را به ترتیب از پم، کارفور و اینز می کنم و به نظرم خریدام ارزونتر از بقیه میشه....در آینده اگر عمر و وقت باشه می نویسم هر جایی چیش بهتره ....... همچنین میگم در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنید...

حس عجیب

فرض کن بعد از یک سفر چند روزه تفریحی و بعد از یک استراحت چند ساعته تو اتوبوس، از خواب بیدار میشی و اولین کاری که میکنی بررسی اخبار تارنماهای خبریه و اولین خبریم که باهاش روبرو میشی اینه شهادت ... توسط اسراییل یکم میای تو اون حالت هوش و حواست را جمع کنی که چی شده.... ولی صدای یک نفر را دقیقا در صندلی پشت سریت میشنوی که داره از صلح طلبی و خوبی های همشهریاش در حیفا میگه!!! نمیدونم چی بگم ولی واقعا حس عجیبیه.....

عمل برتر...

حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام: حضرت موسی بن عمران علیه‌السلام گفت: ای پروردگار من! کدام یک از اعمال نزد تو بهتر و برتر است؟ فرمود: محبت به کودکان، زیرا آنان را بر فطرت یگانه پرستی آفریدم و اگر آنان را بمیرانم به رحمت خود آنها را به بهشت و جنت خود در می‌آورم.

همیشه ترجیحم این بود که وقتم را با بچه ها بگذرونم.... اما حیف که اونام دارند بزرگ میشند)):

و من کتاب المحاسن، عن أبى عبد الله علیه السلام قال: قال موسى علیه السلام یا رب أی الاعمال أفضل عندک ؟ قال: حب الاطفال فانی فطرتهم على توحیدی فان أمتهم أدخلتهم جنتی برحمتی.

شهادت مبارک

تصویر زیر فرزند شهید را نشان می‌دهد که در مراسمی شیرینی شهادت پدر را در میان حاضران با تبسمی پر معنی پخش می‌کند...
http://s5.picofile.com/file/8163680350/545496_335.jpg
و خاطراتی خیلی دور و انشا الله خیلی نزدیک....
http://s5.picofile.com/file/8163680426/nf00360633_2.jpg

http://s4.picofile.com/file/8163680400/nf00360633_1.jpg
اللهم ارزقنا توفیق ال......