ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ترمیم معدل و معرفی به استاد

شما اگر دانشجوی دانشگاه آزاد باشید می تونید از قانون ترمیم معدل (نیم سال جبرانی) و معرفی به استاد ( آر سی RC، ارجاع به استاد) برای افزایش معدل، طول دادن و تمام کردن درستون استفاده کنید.

معرفی به استاد:
در صورتی که از درس شما 6 (هفت واحد هم دیده شده) تئوری باقی مانده باشه می توانید از این قانون استفاده کنید. به محض اینکه واحداتون تموم شد به دفتر گروه مراجعه می کنید و تقاضای آر سی یا همان معرفی به استاد (ارجاع به استاد) میدین و با مراجعه به کارشناس رشته و مدیر گروه مربوط و تکمیل فرم ها و پرداخت شهریه!!! و در صورت نیاز (بیشتر از 4 واحد) با موافقت کمیسیون موارد خاص آموزشی (تا حالا ندیدم رد بشه) آن درس ها را به صورت ارجاع به استاد بگیرد.
1- مراجعه به گروه و درخواست پرینت وبررسی کارنامه توسط ایشان وارسال نامه به سازمان مرکزی (اداره برنامه ریزی و امتحانات)2- مراجعه به سازمان مرکزی (اداره امتحانات) جهت انتخاب واحد RC ودریافت فرم مربوطه3- مراجعه به مدیرگروه جهت تعیین استاد آرسی 4- مراجعه به آموزش دانشکده جهت انجام امور مالی وثبت درس در سیستم ودریافت فرم تاییدیه نهایی5- مراجعه به استاد جهت تعیین زمان امتحان درس6- اعلام وپرینت نمره درس توسط استاد وامضای مدیر گروه
شرایط لازم جهت اخذ درس RC توسط دانشجو:1- واحدهای باقی مانده نباید بیشتر از4واحد باشد(در صورت تایید کمیسیون تا 6 واحد امکان پذیر است).2- درس RC نباید واحد عملی داشته باشد.3- تمامی نمرات حتی کارآموزی و پروژه باید قطعی و انتقال به سیستم شده باشند.4- معدل کل باید بالای 12 باشد.
*دو درس "وصایای امام" و "روخوانی قرآن" را هم علاوه بر شش واحد به صورت معرفی به استاد بگیرد که در مجموع هشت واحد می شود. این دو درس واحد حساب نمیشن...
*درسی که به صورت نظری- عملی باشد(قسمتی از آن نظری و قسمتی از آن عملی است) و اگر دانشجو در ترم های گذشته آن درس را انتخاب واحد کرده باشد و به دلایلی از قبیل غیبت امتحان، مردودی و … آن درس را نگذارنده باشد، ضمن محفوظ نگه داشتن نمره قسمت عملی درس، دانشجو می تواند قسمت نظری آن را به صورت معرفی به استاد آزمون بدهد. برای نمونه فرض کنید یک دانشجو درس آموزش هنر در دوره ابتدایی را افتاده باشد از آن جایی که این درس دارای 1 واحد نظری و 1 واحد عملی است پس به صورت دو واحد ارجاع به استاد قابل گرفتن است. در این صورت توسط مدیر گروه استاد درس تعیین می شود سپس دانشجو به استاد مربوط مراجعه کرده و استاد منابع و مباحثی را تعیین می‌کند تا دانشجو آنها را مطالعه کند و سپس در اتاق گروه مربوط و یا اداره امتحانات از قسمت نظری درس آزمون کتبی برای دانشجو برگزار می شود.
*درس هایی که فقط واحد عملی دارند (به عبارتی واحد نظری ندارند) قابلیت گرفتن به صورت ارجاع به استاد را ندارند. برای نمونه درس آزمایشگاه معماری کامپیوتر که فقط یک واحد عملی دارد (و واحد نظری ندارد) را نمی توان به صورت ارجاع به استاد بگیرد.

ترمیم معدل (نیم سال جبرانی):
ترمیم معدلم روندش همانند معرفی به استاده فقط تفاوتش اینه که در دو حالت می تونید ازش استفاده کنید حالت اول وقتی معدلتون به 12 نرسیده حالت دوم وقتی که معدلتون را میخواین زیاد کنید یا تصمیم دارین مشروطی را از کارنامه حذف کنید، یا درستون را طول بدین!!!
ماده 47:   دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که کلیه دروس دوره را گذرانده اند در صورت تمایل برای بالا بردن میانگین کل نمرات و کاهش تعداد نیمسال های مشروطی خود می توانند در پایان دوره حداکثر 14 واحد از درس های نظری را که نمره کمتر از 12 اخذ کرده اند در یک نیمسال و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته حداکثر تا سقف 20 واحد درسی از درس های نظری که نمرات آنان کمتر از 12 باشد در دو نیمسال تکرار کنند.مشروط بر اینکه مدت تحصیل آنان با احتساب این مدت از سقف مجاز دوره تجاوز نکند در غیر این صورت به سیستم پاره وقت منتقل گردند.
تبصره 1- چنانچه دانشجو برای این منظور حداکثر دو درس نظری به میزان حداکثر 4 واحد انتخاب نماید می تواند به صورت معرفی به استاد بگذراند( ولو اینکه قبلاً از ماده 20 آیین نامه استفاده کرده باشد).تبصره 2- نمره اخذ شده هر درس چنانچه بالاتر از نمره کسب شده قبلی آن درس باشد در کارنامه نیمسالی که درس از آن انتخاب شده ثبت و در تعیین میانگین نیمسالی و کل محاسبه و نمره قبلی حذف(بلااثر)می گردد.در صورتی که با احتساب این نمره میانگین نیمسال مشروطی به حداقل 12 برسد کلمه "مشروط" از کارنامه آن نیمسال دانشجو حذف می گردد.(این نمرات در عین حال در کارنامه نیمسال جبرانی دانشجو که ذیلاً نشان داده شده و شامل کد درس،نام درس،نام نیمسالی که درس از آن انتخاب شده و نمره اخذ شده می باشد بدون تعیین میانگین و منحصراً به منظور کنترل ثبت می گردد) اما چنانچه نمره اخذ شده کمتر یا مساوی نمره قبلی باشد در کارنامه مزبور ثبت لیکن حذف و بلااثر می گردد.تبصره 3- فقط دروس نظری دوره را که وضعیت نمره آن عادی باشد می توان در نیمسال جبرانی تکرار نمود بنابراین دروسی مانند پیشنیاز دانشگاهی و وصایای حضرت امام(ره) آشنایی با قرآن کریم و همچنین دروسی از دوره را که بر اساس رأی کمیته انضباطی در آن نمره مردودی کسب شده باشد قابل تکرار نیست.
* استاد هرجور بخواد امتحان میگیره... دیده شده استاد آشناست 20 را داده و رفته (البته اگر معرفی به استاد بشه نه ترم عادی)!!!!
*زمان فارغ التحصیلی دانشجو همان تاریخ درج شده در فرم اعلام نمره ی آخرین درس معرفی به استاد دانشجو(که توسط استاد تکمیل می شود) است.
*درس های عمومی نظری مانند درس های عمومی معارف نیز امکان دریافت به صورت ارجاع را دارند که در این صورت استاد توسط آموزش و از طریق مدیر محترم گروه معارف تعیین می شود.
* یک زمان یک درس را افتادین و ترم بعد همون درس را با 15 قبول شدین شما می تونید نمره ترمی را که قبول نشدید را ترمیم بگیرید فقط وقتی نمره ثبت میشه دو نمره برای اون درس ثبت میشه هرچند که ظاهرا در قوانین باید یکی ثبت شه.
* قانون میگه یه بار میشه ترمیم استفاده کرد ولی بیشتر هم دیده شده اگر کارشناس قبول کنه.

مارکو پلو و دو پلو

در نمایشگاه کتاب امسال متوجه شدم کتابی با نام مارکو دو پلو با زیر عنوان سفرنامه ها و عکس ها نوشته منصور ضابطیان  مجری خلاق و باهوش رادیو هفت از سوی نشر مثلث قراره عرضه بشه، خوب اونجا بود فهمیدم آقا منصور کتاب مارکو پلو (جلد اول) را هم چاپ کردند. با این خیال که آقا منصورِ خبرنگار در سفرنامه های خود با هزینه کم و یک کوله پشتی به ماجراجویی و کشف سرزمین های ناشناخته پرداخته و جهت راهنمایی خوانندگان به ارایه نقاط دیدنی، ارایه راه ها، مسیرها، نکات خاص سفر و... در کتاب خودش پرداخته (فکر می کردم یک مرجع سفر از دید یک خبرنگار میخرم که قبل از سفر با مطالعه صفحات آن کشور در کتاب، دیگه نیاز به مطلب دیگه ای ندارم) کتاب را با ذوق و علاقه  بسیار خریدم.

http://s5.picofile.com/file/8128825150/%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%88_%D9%88_%D9%BE%D9%84%D9%88.jpg

وقتی کتاب را به دست می گیرید ظاهر، جنس کاغذ، فونت و ... کتاب شما را ترغیب به مطالعه می کنه و مشخصه کلی براشون فکر شده.... با ورق زدن چند صفحه رنگی اول کتاب در پیشگفتار با این جمله روبرو میشید " هر قسمت به مناسبتی است و با اهداف مختلف در جاهای مختلف به چاپ رسیده، و حالا در این کتاب گردآوری شده، این است که از یک روند خاص پیروی نمی‏ کند " خوب روند کتاب (حداقل جلد اول) از این جمله مشخص میشه، این کتاب قرار نیست سفرنامه باشه....! به نظرم این کتاب بیشتر گزارش های سفر یا نظرات یک نویسنده هستش تا سفرنامه (من بودم اسم کتاب را میذاشتم گزارش های یک سفر) این شاید به این خاطر باشه که آقای نویسنده زیاد به سفرنامه ها علاقه مند نیستند " سفرنامه‌ها هیچ‌گاه کتاب‌های مورد علاقه‌ام نبودند و هیچ وقت یک سفرنامه را به طور کامل و از ابتدا تا انتها نخواندم " البته هرچه کتاب جلو میره بررسی جزئیات بیشتر میشه و کمی شبیه سفرنامه میشه (اون چیزی که من انتظار دارم) شاید این هم به این خاطر هستش که نویسنده بعد از مدتی به این فکر افتاده تا خاطراتش را بصورت کتاب ارایه بده و تا جایی هم که حافظه نویسنده یاری کرده مطالب را نوشته ولی در جلد دوم و به مرور این ایراد (ایراد از نظر من) کمتر میشه، حتی خود آقای نویسنده در جایی گفته "زمانی که سفرهایم را آغاز کردم در مطبوعات مشغول به کار بودم، بعد از بازگشت از سفر، دوستان و همکارانم به من پیشنهاد می‌کردند گزارش سفرهایم را بنویسم. بعد از چاپ این گزارش‌ها، بازخورد خوبی از طرف مردم دریافت کردیم و از آن‌جایی‌که تعدادشان زیاد شد دوستانم پیشنهاد کردند آن‌ها را در قالب کتاب منتشر کنم" و همچنین این مطلب " وی درباره تاثیری که انتشار«مارک و پلو» در نوع نگاهش در سفرهای بعدی‌ گذاشت اظهار کرد: طبیعتا وقتی کتابی را منتشر می‌کنید، بازخوردهایی می‌گیرید و متوجه می‌شوید چه مطالب و موضوع‌هایی برای مردم جذاب‌تر است. هنگامی‌که گزارش سفرهایم را در مطبوعات منتشر کردم بازخوردهایی را می‌گرفتم و تغییراتی را در مطالبم ایجاد می‌کردم که البته برای خودم قابل تشخیص نیست و خوانندگان «مارک دو پولو» باید متوجه تغییرات و تفاوت‌های آن با «مارک و پلو» شوند"...

http://s5.picofile.com/file/8128825176/%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%88_%D8%AF%D9%88_%D9%BE%D9%84%D9%88.jpg

به نظرم نویسنده بیشتر علاقه مند هست که برای دل خودش فقط به سفر برود و جلوی هر کشور در نقشه یک تیک بزند که بازدید شد! نه به عنوان یک خبرنگار پر طرفدار که به تمام نقاط مشهور و دست نیافته سر می زند و کلی اطلاعات ناب به علاقه مندان ارایه می دهد. در نهایت این که نثر زیبا، دوستانه و گیرا این اجازه را به شما نمی دهد این کتاب را نیمه تمام رها کنید (اوقات خوشی را براتون رغم میزنه) همچنین به نظرم در تشویق به سفر و معرفی کشورها تاثیرگذار عمل می کنه ولی برای چندمین بار می گم نمی توان از مارکو پلو و دوپلو انتظار یک مرجع (و حتی سفرنامه) سفر را داشت.