ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

تلی از مشکلات

کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد. پس برای این که حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود. مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد. روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا این که به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستاییان از چاه بیرون آمد!

http://s4.picofile.com/file/8101130842/donkey.jpg

مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم این که از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود! البته سکو درست کردن هم واقعا آسان نیست! باید در ابتدا منطقی تصمیم بگیرید و همچنین هدفتون (بیرون آمدن از چاه) را در ذهنتون روشن نگه دارید از همه مهمتر توانایی این را داشته باشید که حرف های سایرین شما را نا امید نکنه (عجب الاق احمقی! ته چاه را ندیده! چاه به این گندگی را چطور ندیده! الاغ کور! ....) خلاصه این که سخته، ولی اگر هدف واقعی داشته باشید به خواست خدا شدنیه....

منبع متن اصلی: نامشخص

یک توصیه مهم

در گذشته آزمون های آیلتس و تافل را بررسی و با یکدیگر مقایسه کردم  و در نهایت تصمیم نهایی را به خواننده واگذار کردم تا هر کس با توجه به هدف و نوع درس خوندنش آزمون را انتخاب کنه.... ولی امروز مطمئن شدم (بعد از آشنایی با سطح زبان دوستان) که شش و حتی شش و نیم گرفتن به مراتب آسونتر از از هشتاد تافل هستش (مخصوصا اگر لسنینگ خوبی ندارید) پس اگر فقط مینیمم می خواهید یا فقط مدرک زبان احتیاج دارید فقط آیلتس بدهید (برای رسیدن به نمره مورد نظر مشخصه که باید چی بخونید)! البته من صد میلیون بار دیگم به عقب برگردم تافل میدم....!

او که بود؟

او یکی از فرماندهان سپاه امام علی (ع) در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین، کسی که در میدان جنگ تا شهادت پیش رفت و شانزده بار با پای پیاده به سفر حج رفت و به روایتی پدرش صحابی و از سران و شجاعان مردم کوفه بود. وی در زمان حضرت علی (ع) جزء شیعیان و طرفداران حضرت بود و تمام دستورات امیران زمان خود را به طور کامل اطاعت کرد همچنین ابن حجر درباره او مى نویسد: در نماز جماعت حاضر مى شد و بعد از نماز توسّل مى کرد و مى گفت: خدایا! تو مى دانى که من فرد خوبى هستم، پس مرا بیامرز !او شمر بن ذی الجوشن بود...

اهدای خون

خوشبختانه ایران یکی از کشورهای پیشرو! در اهدای خون داوطلبانه می باشد حتی درصد اهدای خون در کشور ما بالاتر از نرخ های معمول جهانی است (رکورددار ایرانی اهدای خون) در ضمن اهدای خون در ایران کاملا مجانی و رایگان انجام می گیرد و به اهدا کننده به جز ارایه کیک و آبمیوه چیز دیگری داده نمی شود (البته در روزهای خاص مذهبی و اتفاقات ناگهانی اهدا بیشتر میشه).

http://s1.picofile.com/file/8100678492/blood.jpg

همیشه اهدای خون برام جالب ولی از انجام آن ترس داشتم! ولی از اونجایی که تصمیم داشتم از وقت فراغتم درست استفاده کنم و کارهای فراموش شده و عقب افتادمو انجام بدم دیروز صبح به قصد اهدای خون راهی مرکز شدم بعد از ارایه کارت ملی و وزن کشی به اتاق خانم دکتر فرستاده شدم و اون هم یک سری سوالات از من پرسید (خوبش این بود که مواد می کشی!) اولش که به شوخی گرفتم ولی کم کم فهمیدم سوالات جدی هستش و ...، در انتها هم ازم خواست تا به طور پنهانی دکمه آری یا خیر را فشار بدهم (با فشار دادن آری با استفاده شدن از خونمون موافقت می کنیم) البته برام توضیح داد که این جواب را خودش متوجه نمیشه و بعدا در صورت جواب منفی از سامانشون خون حذف میشه (کلی بارکد چاپ می کنند و به همه جا می چسبونند) بعد از چند دقیقه وارد اتاق انتقال شدم (نکات مهم) و کمی در آنجا برای خوردن کیک و آبمیوه (به علت این که صبحانه نخورده بودم ازم خواستن تا چیزی بخورم) منتظر ماندم تو اون مدتی که نشسته بودم در اون وقت صبح پیوسته آدما میومدن و میرفتن از همه سن هم بودن پیر، میانسال و جوون، واقعا از ملت همیشه در صحنه داشتم لذت می بردم! بعد از ده دقیقه بهم اجازه دراز کشیدن دادن و بدونی که بفهمم سوزن را فرو کردن و مشغول خون گرفتن شدن! به همین راحتی! من همیشه فکر می کردم حداقل باید به اندازه آمپول زدن درد بکشم اما چیزی قسمتمون نشد! هیچی! بالاخره بعد از ده دقیقه به من اجازه رفتن دادند! همین دیگه خوشبختانه بعدشم جز کمی کبودی در ناحیه ورود سوزن برام مشکلی پیش نیامد. الانم مشتاقانه منتظرم تا نتایج آزمایش خونم را برام ارسال کنند. در نهایت هم تا اونجایی که متوجه شدم و فهمیدم مهمترین دلیلی که آدما باید خون بدهند برای کمک به دیگران هستش نه چیز دیگر! یعنی فوایدی که برای ما داره در مقابل کمک به بیماران هیچ هستش (اینم دلیل اهدای خون)! همچنینن اگر زیر قولم نزنم بدم نیامد این کار و ادامه بدم چون هم بی هزینست و هم بی درد تازه آبمیوه رایگانم میدن.

سفارت ایتالیا

به نظر من سفارت ایتالیا در تهران برخلاف خیلی از سفارت های هم تراز جز سفارت های خوب محسوب میشه (چه از نظر برخورد کارمندان چه از نظر گرفتن روادید) البته یک عده نظرات دیگه ای دارند (این لینک اطلاعات مفیدی در مورد ویزای توریستی میده، پس من با اطلاعات اضافی وقتتون را نمی گیرم) ولی با این وجود به نظرم از سفارت های دیگه خیلی بهتره، مخصوصا قسمت دانشجویی که دیگه چی بشه که دانشجو را اذیت کنند.

http://s4.picofile.com/file/8100534226/420500_304425269615991_322955110_a.jpg

ساختمان اصلی سفارت ایتالیا در خیابان نوفل لوشاتو واقع شده اما برای گرفتن ویزا و انجام روند اداری باید به کنسولگری ایتالیا واقع در خیابان مهیار (آفریقا) مراجعه کنید(توجه توجه: آدرس عوض شد) البته پیشنهاد میشه قبل از مراجعه به سفارت برای آگاهی از مدارک مورد نیاز و زمان دقیق مراجعه ابتدا به این لینک و در ادامه این لینک (در صورت پیدا نکردن جواب سوال) مراجعه کنید. کنسولگری هم دو طبقه هستش که طبقه اول مربوط به توریستی و طبقه دوم مربوط به دانشجویی میشه (تصمیم داشتم نقاشی داخل سفارت هم بذارم که بنا به دلایلی منصرف شدم)، در مقابل کنسولگری هم همیشه تعدادی تاکسی منتظرن تا مردم را به صرافی دارالترجمه و ... برسونند البته در نزدیکی سفارت همه اینا هست ولی زیاد اطلاع رسانی نمیشه تا با تاکسی شما را به جاهای دورتر ببرند (مثلا کاغذهای تبلیغاتی را به محض مشاهده پاره می کنند) در ضمن چند نفر هستند که در همان جا بیمه مسافرتی صادر می کنند ولی باید به این نکته اشاره کنم که کافی نت، سوپر، فست فود و صرافی در نزدیک همین کنسولگری هستش و نیاز به ماشین سواری نیست (آدرس در ادامه مطلب) در ضمن توجه کنید که در زمان ددلاین های تشکیل پرونده دانشجویی سفارت همیشه شلوغ میشه (به علت شلوغی و رفتار عجیب دانشجویان محترم تحصیل کرده، برای متقاضیان ویزای توریستی و حتی دانشجویی مشکل ایجاد میشه) البته خوشبختانه همیشه با دانشجویان خیلی راه میان (عجیبه واقعا که انقدر لطف دارند) حتی دیده شده (دیده میشه) که میشه با صحبت راضیشون کرد که بعد از ددلاینم تشکیل پرونده بدهند، در مجموع سعیشون در راه انداختن کار متقاضیان ویزا هستش. در آخر هم این که برای گرفتن وقت سفارت (تا پارسال دانشجویی وقت نمی خواست، رابطه زمان مراجعه به سفارت و شماره نوبت ها در ادامه مطلب)، وقت اضطراری (رایانامه بزنید سریعتر وقت می دهند) و ... با مطالعه لینک بالابه جوابتون می رسید پس نیاز به آژانس ها نیست مگر این که وقت و حوصله کافی برای انجام این طور کارها نداشته باشید. به امید خدا در آینده، در مورد ویزای دانشجویی و اتفاقات عجیب آن بیشتر اطلاعات در اختیارتون قرار می دهم.

*** توجه: دوستان، تا جایی که خبردار شدم محل کنسولگری عوض شد.....

 

ادامه مطلب ...