ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

اهمیت مفاهیم

حتما میدونید که 2*2=4  چه درکلاس درس، چه در آسمان چه در 20 فرسنگ زیر دریا و چه در قمر پنجم نپتون...... مهم درک کردن مفهوم هست وقتی به مفاهیم آگاه بشیم در اصل شکی ایجاد نمیشه و همیشه آن اصل و واقعیت ثابت خواهد ماند.

به مانند مفهوم واقعی خدا که اگر آن را درک کنیم هیچ وقت در وجود و راه رسیدن به او شک پیدا نمیکنیم حالا چه در سختی و چه در خوشی، چه در اوج و چه در حضیض، چه در قطب شمال باشیم و چه در زوریخ سوییس.... شاید به همین دلیل هست که فلاسفه تاکید زیادی بر دانستن و یادگیری مفاهیم دارند و وقت زیادی برای اون اختصاص میدن.... این روزا شاید برای تصمیم گیری و زندگی بهتر، بهتره مفهوم و تفاوت این موارد را دانست و شاید حداقل بهشون فکر کرد: تفاوت مفهوم اخلاق و ادب (و همچنین هر کدام از چه نشات می گیرد)، تفاوت مفهوم دینداربودن و مذهبی بودن، تفاوت هوش و عقل و خردمندی، تفاوت خودخواهی و خودشیفتکی و خوددوستی، تفاوت محبت و مهرطلبی، مفهوم هدف و موفقیت، مفهوم عدالت خدا و حق الناس که تک تک لحظات زندگی خود و نسل های آینده را تحت تاثیر قرار می دهد.

گربه و گوشت

این ضرب المثل راحتما شنیدین که گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده.... به نظرم یکی از غم انگیزترین مشکلات انسان ها مرتبط به همین ضرب المثل است وقتی به خود دوستی و خودشناسی نرسیدیم و بجای تلاش فقط برای بقیه مشکل ایجاد می کنیم و ترجیح میدیم در اتاق شیشه ای که جامعه و خانواده به نادرست برامون درست کردن وقت بگذرونیم...

گاهی تلاش برای رسیدن به هدفمون نمیکنیم و اگر بهتر بگم یک بی عرضه بدرد نخور که از شرک خفی رنج میبریم، هستیم....از اونجاست که میگیم آقا گوشت بو میده!!! به جایی که بگیم من بی عرضم و حاضر نیستم یک نردبان و چارپایه بسازم و بذارم زیر پام!!! همیشه انتظار داریم بقیه این کار را بکنند و برامون بسازند و بذارن زیر پامون و یک عده هم به همینم راضی نیستن و باید حتی بعد دادن چارچایه باید کولشون کنی بذاری روی چارپایه!!! همشم نگاهشون به بقیست و میگن این باباش چارپایه داشت و یا اون شانس آورد......خوب این جور آدما یک روز بیخیال گوشت میشن هرچند تو این مدت، هزاران تهمت میزنن و  زندگی را برای بقیه سخت می کنند، ولی بالاخره بیخیال گوشت میشن، حالا حالت خوبش اینه که از مهر طلبی و خود شیفتگی در بیان و به فکر فرو برند ولی گاهی وارد فاز تلخ بعدی میشن که در ادامه به سقوط روانی نزدیک میشن... اونم مرحله توهم مقدس سازی هست یعنی این که بی عرضگی و آویزون بودنشون را ربط میدن به خواست خداوند عادل، در ادامه کمی جلوتر میرن و همه جا داد میزنند هدف از نگرفتن گوشت کمک به بقیست!!! میگه نخوردم که بقیه بخورن، من میخوام دست بقیه را بگیرم تا همه بخورند، برخلاف اینکه همه بدند و خوردند من خوبم و فداکار!!! هرچند تو همین سال ها همش ذهنشون به اون گوشت هست و حتی نمیتونند با کسایی که چارپایه ساختن روبرو بشن.....

یادباد

یادباد، آن روز ها که زمین به آسمان نزدیک بود....

تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا این سال ها به علت کمک هزینه های مالی، گرفتن پذیرش و صدور ویزای آسانتر نسبت به سایر کشورهای اروپایی به یکی از مقصد های پرطرفدار دانشجویان ایرانی تبدیل شده است. تحصیل در دانشگاه های ایتالیا معمولا در مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی و در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی ارایه می شود.
معمولا هزینه تحصیل در ایتالیا برای مقاطع مختلف، سالیانه حدود 600 تا 3000 یورو(شهریه دانشگاه) و میانگین هزینه زندگی در ایتالیا معمولا ماهیانه 400 تا 700 یورو و هزینه‌ بیمه در ایتالیا سالیانه حداقل حدود 100 یورو است. البته بعضی دانشگاه ها دارای بورس تحصیلی و تمام دانشگاه دارای کمک هزینه مالی با توجه به وضعیت مالی دانشجویان هستن (کمک هزینه استانی) که معمولا شهریه دانشگاه، خوابگاه و کمی هزینه زندگی را پوشش میده، البته کم کم شرایط گرفتن این کمک هزینه سختر و سختر میشه (درستی مدارک بیشتر از گذشته بررسی میشه). زمان شروع ترم تحصیلی در ایتالیا که همانند ایران دارای آب و هوایی چهار فصل است، معمولا در ماه سپتامبر (بیشتر دانشگاه ها فقط در این ماه پذیرش دارند) و فبریه و پایان سال تحصیلی در انتهای جولای است، معمولا ماه آگوست دانشگاه ها کلا تعطیل هستن و دانشجویان در صورت داشتن خوابگاه باید خوابگاه خود را تحویل دهند. همانطور که گفتم پذیرش گرفتن از ایتالیا بسیار آسون (حتی با زدن یک ایمیل) و رایگان است (البته متاسفانه برای همین پذیرش آسون بعضی از دوستان کلی پول به موسسات میدن). علاوه بر اینکه باید تمام مدارک در ددلاین مشخص به سفارت تحویل بشه (هر ساله خیلی ها ددلاین را از دست میدن) یکی از شرایط گرفتن ویزا، داشتن مدرک قبولی زبان ایتالیایی (کلاس ایتالیایی سفارت) یا نمره IELTS یا TOEFL (در صورت نیاز دانشگاه) می‌باشد.  متاسفانه و متاسفانه و شایدم خوشبختانه معمولا هیچ گونه محدودیت سنی (و حتی علمی) برای داوطلبان و متقاضیان تحصیل در ایتالیا وجود ندارد. ویزای اعطا شده از طرف سفارت تا زمان اعتبار چندبار ورود بوده و دانشجو قادر است به دفعات به ایران و سایر کشورهای حوزه شینگن (بعد از ورود به ایتالیا) سفر کند. دانشجویان پس از گرفتن کارت اقامت (کارت اقامت سالانه تمدید میشه)، قادر به ارسال برگه دعوت‌نامه برای خانواده خود هستند. متاسفانه دانشجوی متاهل نمی‌تواند به راحتی همسر خود را در مدت تحصیل به ایتالیا ببرد (البته فکر کنم راه هایی هست ولی دقیق در جریان نیستم).