ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

شایعات جی آر ای GRE

آزمون  جی آر ای GRE امتحانی که پشتش شایعه خیلی زیاده!

http://s3.picofile.com/file/7885511933/%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA_%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86_%D8%AC%DB%8C_%D8%A2%D8%B1_%D8%A7%DB%8C_GRE_.jpg

اول از همه بگم که اگر میخواین واقعا شاخشو بشکونید واقعا باید مطالعه کنید، وقت بذارین و تلاش کنید، مثل تافل نیست که اگر زبانتون خوب باشه بشه با یک ماه جمعش کرد. به نظرم برای یه نمرهٔ خیلی‌ خوب که به نظرم از ۱۲۰۰ شروع می‌شه باید حدود ۶ ماه واقعا خوب وقت بذارین.

همین طور که میدونید این آزمون از سه بخش رایتینگ، ریاضی و وربال تشکیل شده که معمولا این طور میگن که ریاضی همهٔ ایرانیا خوب میشه و وربال، هیچکی‌ نمیتونه نمره بیاره حتی اگر آمریکایی‌ باشی‌ و در مورد رایتینگ هم که اصلا مهم نیست!

۱- در مورد شایعات بخش نوشتار:

این قسمت تحلیل منطقی و هوش شما رو میسنجه که ما برادران و خواهران ایرانی‌ از هوش کافی‌ برای این قسمت برخورداریم ولی متاسفانه ‌ نمیتونیم تحلیل منطقی‌ از این قسمت داشته باشیم و همیشه نمرمون زیر نرم قرار می‌گیره. اینم که دیگه ریشه در منطقی‌ بودنمون و نگاه به دنیا اطرافمون داره، درضمن به نظرم حتی اگر نمرهٔ خوبیم درتافل بگیری بازم تا منطقی‌ صحبت نکنی‌ به جایی نمیرسی و درحد سه که همه میشن میشی‌ و یا حداکثر سه و نیم! پس در این قسمت نه حقمون را خوردن و نه بدشانسی‌ بوده! همش بر میگرد به منطقه خودمون. وقتی‌ داری این قسمتو کار میکنی‌ دیدت به همه چی‌ عوض می‌شه و می‌فهمی چقدر حرفامون از نظر  منطقی‌ اشتباهه!

۲- بخش وربالی که اصلا نمی‌شه نمره گرفت:

مطمئن باشید بدون شک می‌شه گرفت! تا نمرهٔ ۴۰۰ راحت می‌شه گرفت (البته اگر بخونید) معمولا وقتی‌ دارین در مورد این آزمون تحقیق می‌کنید، میگن: این قسمتو نخون! یا خوندن نخوندنش اثری نداره! ولی ‌من تا الان ندیدم کسی‌ بخونه و نمره نگیره، حداقل در آزمون جدید اینجوریه. پس در آزمون جدید به فکر تقلب و شانسی زدن همهٔ سوالات نباشید، مطمئن باشید که میتونید پس شانستونو از دست ندین. در ضمن در آزمون جدید به دنبال کلمات عجیب نباشید، بیشتر خواهشا سعی‌ کنید بخونید و ببینید که به نظرم تاثیرش از حفظ کردن در آزمون جدید بیشتره. من کلی‌ کلمه از کتابای‌ مختلف حفظ کردم که اصلا به دردنخورد.

آخرین شایعه در مورد بخش کلمات به نظرم خواندن کتاب ۱۱۰۰ هستش! یک نفر رفته آزمون داده و نمرهٔ کامل گرفته، از طرف می‌پرسن چی‌ خوندی این کتابو معرفی‌ کرده! حالا مثلا اگر کتاب شازده کوچولو را هم میخوند بازم کامل میزده! البته این کتاب نمیگم بده (کلمات اضافی زیاد داره) ولی‌ فکر نکنید اینو بخونید تمومه! تمرین از کلمه حفظ کردن در آزمون جدید مهمتر هستش (البته من خودم کتاب وربال  ادونتیج را ترجیح می دادم).

۳- شایعات بخش شیرین ریاضی‌ که همه نمرهٔ کامل میگیرن!

اینم از اون حرفا هستش، حداقل در آزمون جدید که این طوری نیستش! برای اکثریت اینطوریه که نخونی نمریه کامل نمیگیری، قانونم که برای اکثریت مینویسن، معمولا نمرهٔ بچه ها از بی‌ دقتی‌ و وقت کم آوردن کم می‌شه، پس حتما باید تمرین کرد و با اصطلاحات کامل آشنا شد چون اونجا وقته فکر کردن نداری درضمن ماشین حساباشم کوچولوی! اذیت می‌کنه (قبل امتحان نمونشو گیر بیارین و باهاش کار کنین) گیر بچه ها هم بیشتر در امار و احتمال هستش (بچه های برق چون با ریاضیات بیشتر درگیرند کمتر اذیت میشند) همان طور که در ازمون جدید دیدم کمتر نمره خوب میگیرن پس باید حسابی‌ تمرین کنین و وقت بذارین بدونید که با یک نمونه تست به جایی نمیرسین. در ضمن یادتون باشه یه سری سوالاتو اصلا گذاشتن که فقط وقت بیگرند و حتی سوال سر کاری که باعث بی دقتی بشه توش هست، تست بزنید دستتون میاد.


*** دوستان اینم بگم که معمولا آدم در جّو امتحان یه کارایی می‌کنه که بعد پشیمون می‌شه و بعد تازه میفهمه کار درست چی‌ بوده، همین طور که من خودم به بقیه گوش نکردم شما هم تا خودتون تجربه نکنید نمیتونید این شایعات را باور نکنید، ولی‌ لطفا بعد امتحان خودتون شایعه ساز نباشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
نرگس 1392/07/04 ساعت 21:02

ممنون:-)
بعد از به آخر رسیدن وبلاگ زیر آسمان خدا، دیدن این وبلاگ خوشحالم کرد...بعد از خوشحالی فک کردم شاید همش مثل اون باشه و مطلب جدیدی توش نباشه...ولی بعد اینکه پستاتو خوندم فهمیدم که نه کاملا محتوا و نکاتش فرق می کنه
ممنون از وقتی که می ذاری
من آدمیم که واقعا از تجربه ها درس می گیرم


به نظر من بخش رایتینگ جی آر ایی خیلی مهم تر از وربالشه...میشه نظرتو بدونم؟
و اینکه من تسویه کردم با دانشگاه سراسریم ولی پول دانشنامرو فعلا ندارم:-(یعنی امسال نمی تونم اپلای کنم؟؟
فقط موقع تسویه که ریزنمراتمو دادن دستم ببرم واسه تشکیل پرونده، ازش یه کپیم واسه خودم گرفتم، فقط می تونم یه ترجمه ی غیر رسمی ارایه بدم
لطفا نظرتو بهم بگو
اگه نمیشه امسال اپلای کنم جی آر ایی مهرمو عقب بندازم
ممنون

با سلام
خواهش می کنم، امیدوارم واقعا مفید باشه....
همه موارد در کنار هم تاثیر گذار و مهمه نمیشه تعیین کرد کدوم مهمتره ولی بهتر همه در یک سطح باشند. البته تو ایران همه رایتینگ را کم میشن بخاطر همین با یک نمره خوب متفاوت میشین ولی در صورتی که بقیه را خوب بشین.
سوال آخرتونم درست متوجه نشدم، بستگی داره برای کجا تصمیم به اپلای دارین، ریز نمره دارین یا نه همه اینا فرق می کنه ولی به نظرم امسالم می تونید اپلای کنید. ولی بچه های اپلای ابراد بهتر می تونند کمک کنند تا من.موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد