ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

کی‌ آزمون بدم؟

اول در مورد جی آر ای GRE بگم که برای جنرال در ایران کلا سه تا گزینه بیشتر ندارین (تا زمان چاپ مطلب) آزمون ۳۰ مهر، ۳۰ آبان و ۲۲ بهمن! اگر آزمون ۳۰ مهر را بدین به همهٔ دانشگاه ها در مهر سال آینده می رسید اگر آبان را بدین به نظرم خیلی‌ خیلی‌ بیشتر از ۹۵ درصد (فقط یک سری از دانشگاه های خاص را از دست میدین که رفتن توشون واقعا آسون نیست) دانشگاه ها می رسید و حتی به نظرم آزمون بهمن را بدین به خیلی‌ از دانشگاه ها میرسید (یعنی‌ هنوز میتونید گزینه دانشگاهی برای فکر کردن و تصمیم گیری داشته باشین) ولی‌ خوب به احتمال زیاد ددلاین بورسشون را از دست بدین (البته در مقطع ارشد راحت فاند نمیدن). به همین خاطر به علتی که به ۱۰۰ درصد دانشگاه ها برسید زیاد در دادن آزمون عجله نکنید و برنامه های خودتون را به هم نزنید (مثلا اگر آماده نیستید فکر نکنید مجبورید حتما زود امتحان بدین)، در ضمن بعدا براتون توضیح میدم که دانشگاه ها معمولا بعده ددلاینشون نمرات شمارو قبول میکنند به همین دلیل شاید آزمون آبان را هم بدین به همهٔ دانشگاه ها برسین! البته هر چقدر زودتر امتحان بدین خیالتون ازهر لحاظ راحت تره چون اگر در آزمون براتون اتفاقی‌ بیفته بازم شانس امتحان در ماه های بعد را دارین (البته اگر مهر آزمون بدین، میتونید در آزمون آبان به صورت استند بای ثبت نام کنید ولی‌ باید کمی‌ هزینهٔ بیشتر بدین) همچنین برای ارسال نمرتون هم هیچ گونه نگرانی ندارین و دیگه لازم نیست زمان برای خوندن بگذارید و استرس داشته باشین و دیگه همه‌ وقتتون را میذارین روی اپلای و آماده کردن مدارک! ولی‌ اگرم مجبورید بهمن بدین بازم دیر نیست من دوستم تو دی تصمیم به آزمون گرفت و توی آزمون بهمن بصورت استند بای اسم نوشت (تازه کسایی که اینطوری اسم مینویسن نتیجشون دیرتر ارسال میشه) و برای مهر هم در یک دانشگاه خوب پذیرش گرفت و رفت!

http://s4.picofile.com/file/7889785478/%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C_%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86_%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%85%D8%9F.png

 در مورد TOEFL من خودم عجله داشتم که حتما تو آبان امتحان بدم و فکر می‌کردم این تاریخ دیر، ولی‌ وقتی‌ آزمون دادم و رفتم تو روند اپلای دیدم تا دی هم زمان مناسبی بود برای آزمون دادنه و حتی اگر تا قبل عید آزمون بدید و نمرهٔ خوب بگیرید ارزش داره به زود آزمون دادن و نمرهٔ بد گرفتن! چون با نمرهٔ بد خیلی‌ فرصتارو از دست میدید! اینم مثل GRE هر چه زودتر بدی بهتر (حتی شده تابستون) ولی‌ تا دی هم هنوز خیلی‌ فرصتا در دسترند و از این تاریخ هرچه بگذره فرصتا برای اپلای کم و کمتر میشند.

بعد نوشت: این مطالب مربط به آمریکا میشه، معمولا برای اروپا بیشتر هم!!! وقت دارین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد