ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

کلاس زبان

یکی‌ از سوالاتی که ذهن همه را درگیر میکنه اینه که کلاس زبان کجا برم یا اینکه چه مهارتی بیشتر به کلاس احتیاج داره!؟ اولا اگر تصمیم دارین برای تافل کلاس برین مطمئن بشید که طرف با تافل آشنایی داره چون اکثرا همه آیلتس درس میدن و چون فکر میکنند اون را بلدن، با اعتماد به نفس کامل میان تافل درس میدن(که فقط وقتتون را تلف می‌کنند)، حالا فرض میکنیم شما بهترین استادی که تافل بلده را پیدا کردید، حالا من پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواین کلاس برین به ترتیب اولویت اول کلاس رایتینگ بعد اسپیکینگ (منظورم کلاس نکات اسپیکینگ تافل) بعد ریدینگ و در انتها هم خواستین لسنینگ برید، من خودم کلاس گروهی اصلا نرفتم و خودم خوندم ولی‌ به شما پیشنهاد می‌ کنم حداقل یک کلاس گروهی برید چون شما را در جو تافل وارد میکنه همچنین با یک عده آدم جدید با هدف مشترک آشنا میشید، هر چند که به نظرم تافل مثل آیلتس خیلی‌ نکته محور نیست (لسنینگ محوره) و باید بیشتر خودتون بخونید و تمرین کنید، شاید بشه کل نکاتش را در ۵ جلسه تموم کرد. درضمن تنها امتیازی که کلاس لسنینگ داره اینه که مجبور میشید درس بخونید و هیچ چیزی این کلاس نداره پس اگر خودتون درس میخونید و نیاز به فشار ندارید به هیچ عنوان این کلاس را نرید در مورد ریدینگ هم تقریبا همین طوره ولی‌ میشه با چند نکته ای که استادا میگن نمرتون را کمی‌ افزایش بدین ولی‌ فکر نکنید استاد کارعجیبی‌ میکنه اینم بیشتر جنبهٔ فشار داره، اسپیکینگ هم فقط خوبیش اینه که با یک عده صحبت می‌کنید و ازشون ایده میگیرید پس فکر نکنید با نکات استاد نمرتون تغییر میکنه، در قسمت رایتینگ هم استاد میتونه به شما نکته بگه ولی‌ بیشتر تمرین خودتون مهمه ولی‌ نسبت به دیگر مهارت ها استاد میتونه بیشتر تاثیرگذار  باشه. در مجموع زیاد نباید از کلاس های تافل انتظار داشته باشید چون استادها جز گفتن چند نکته نمیتونند براتون کاری کنند و بیشتر کلاسشون جنبه فشار داره! که اگر خودتون درس میخونید به کلاس نیاز ندارید، البته من مجدد توصیه می‌کنم حتما یک کلاس برید تا چند تا دوست پیدا کنید که هم تو اپلای وهم درس کمکتون کنه! در ضمن پیشنهادم هم اینه که به جای کلاس های آموزشی، کلاس های تمرین مهارت برید مثلا شما فقط بنویسید و صحبت کنید و استاد رفع اشکال کنه. یادتون باشه آزمون تافل طوری طراحی شده که نمرتون را تلاشتون تغییر میده نه نکات کلاس. در ضمن کلاس خصوصیم اصلا برای یادگیری نکات نرید فقط (اگر کلاس خصوصی داشتید) از استاد بخواین رفع اشکال کنه و ازتون کار بکشه. در آخر هم اینکه اگر کلاس هم نرید میتونید نمرهٔ مورد نظر را بگیرید چون بیشتر تلاش و تمرین کردن و پشتکار در این آزمون مهمه، نه نکات تستی.
نظرات 1 + ارسال نظر
فائزه گوهری 1394/08/21 ساعت 14:17

خیلی خوب بود. چون من امروز درگیر این بودم که کلاس ریدینگ ایلتس رو برم یا نه؟ با اینکه میخوام تافل امتحان بدم. ریدینگم خیلی افتضاحه. نمره 7 میارم تو آزمایشی:( دارم خودم میخونم ولی خیلی کندم. یک ریدینگ رو به جای 20 دقیقه 1-2 ساعت میکشه جواب بدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد