ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ددلاین

شما برای هر دانشگاهی بخواهید اقدام کنید باید به تاریخ هایی که به عنوان ددلاین برای شما مشخص کردند توجه کنید تا فرصت گرفتن پذیرش را از دست ندهید. اگر هدف شما ترم پاییز باشد، معمولا ددلاین ها از یک دسامبر شروع شده و در ژانویه و فبریه به اوج خود می رسند و  در اوایل آوریل به پایان می رسند. در مورد دانشگاه های آمریکا که باید اپلیکیشن فی بپردازید، معمولا دانشگاه ها قبول می کنند تا ددلاین اپلیکیشن فی را بپردازید و بقیه مدارک و ارسال نمرات را بعد ددلاین کامل کنید (تقریبا برای همه دانشگاه ها این مورد صادق هستش)، حتی بعضی دانشگاه ها شما بعد از ددلاین هم اگر با دانشگاه هماهنگ کنید بهتون اجازه میدن تا اپلای کنید در کل تا اونجایی که من دیدم همه دانشگاه ها با شما کنار میان ولی قبلش باید باهاشون هماهنگ کنید. وقتی ددلاین تموم میشه دانشگاه از فرداش بررسی مدارک را شروع نمیکنه و شما وقت دارید تا نمره زبان و مدارک ارسال کنید یادمه یکی از دوستام یک ماه بعد ددلاین نمره جی آر ایش به دانشگاه رسید و پذیرش گرفت یا یک دوست دیگم دو هفته بعد ددلاین به دانشگاه کنتاکی رایانامه زده بود میشه اپلای کرد (ددلاین را فراموش کرده بود)، اونام جواب مثبت داده بودن یعنی حتی اگر پولم واریز نکرده باشید هنوزم بخت پذیرش دارید (البته احتمال وقوع این مورد کمتر هستش).

در مورد اروپا کمی شرایط فرق می کنه اول اینکه هر کشور و دانشگاه سیاست خاص و به کلی متفاوت خودش را داره و از همه مهمتر به نظرم پاسخگوییشون ضعیف هستش و نمیشه باهاشون راحت و سریع ارتباط گرفت و مطمئن شد که چه کاری میشه انجام داد. ولی از اونجایی که در اروپا معمولا دانشگاه های کمی از شما اپلیکیشن فی درخواست می کنند و فقط باید مدارک را برای دانشگاه پست کنید و در بعضی جاها همون پست مدرکم نیاز نیست، بخاطر همین به نظرم اگر کمی هم از ددلاین گذشت بازهم بخت خود را آزمایش کنید چون تازه اگر مدارکم قبول نکنند شما خیلی ضرر مالی نمی کنید، همچنین در پست مدارک این طوری فکر نکنید اگر مدارکتون یک ساعت یا حتی چند روز دیر برسه، کلا شما را حذف می کنند ولی اینم قبول دارم آدم در اون لحظه کلی استرس داره و همش میترسه مدارک را قبول نکنند.

* در مجموع به نظرم برنامتون را با توجه به ددلاین ها تنظیم کنید ولی اگر یک زمان اتفاقی افتاد و مشکلی براتون پیش اومد بازم تلاشتون را بکنید و فکر نکنید همه چی تموم شده، راستش اونام مثل خودمون هستن.

* بعضی دانشگاه ها که معمولا در آمریکای شمالی و استرالیا هستن دارای دو ددلاین متفاوت هستن که کسایی که فاند بخواهند باید تا قبل ددلاین اول اپلای کنند. همچنین ممکن حتی ددلاین هر گروه در یک دانشگاه فرق کنه پس باید خوب تارنمای گروه و دانشگاه را بررسی کنید.

* هر اتفاق پیش بینی نشده براتون افتاد کافیه از مسئولین دانشگاه سوال بپرسید و اونا هم راهنماییتون می کنند، در ضمن وقتی میگم ددلاین ها خیلی بحرانی نیستن منظورم این نیست که بعد یک ماه از ددلاین تازه شروع کنید به اپلای! قرار نیست همه دانشگاه ها باهاتون راه بیان، من این موضوع را باز کردم تا اگر شما زمانی اتفاقی براتون افتاد که تا ددلاین مشخص شده توسط دانشگاه نشد اپلای کنید کلا فکر نکنید همه چی تموم شده و باید برید سربازی یا خونه شوهر!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد