ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

نسبت برابری آزمون های تافل و آیلتس

همان طور که قبلا پیشنهاد کرده بودم بهتر با توجه به کشور هدفتون آزمون زبانتون را انتخاب کنید چون معمولا هر کشور با آزمون خودش بهتر کنار میاد (آمریکا و کانادا تافل، اروپا و استرالیا آیلتس) همچنین سفارت هاشونم بیشتر با آزمون های خودشون آشنایی دارند، مورد مهم دیگه هم اینه که هر گروه از کشور ها آزمون خودشون را بالاتر می دونند و براش ارزش بیشتری قایل می شند به همین دلیل شما می تونید با انتخاب آزمون درست راحتتر به نمره مینمم دانشگاه برسید. مثلا در مورد کشور ایتالیا نمره آیلتس 6 را برابر با تافل 80 قرار داده و یا کشور نروژ نمره 90 تافل را معادل 6.5 آیلتس در نظر گرفته ولی در مورد آمریکا این قضیه کاملا برعکس چون اکثر دانشگاه ها نمره 79 تافل را معادل 6.5 آیلتس قرار دادند یا حتی دانشگاه UCLA  نمره 87 تافل را معادل 7 آیلتس قرار داده، در مورد سفارت استرالیا هم قبلا نسبت به تافل سختگیری داشت و آن را قبول نمی کرد البته یک بار تو تارنمای تافل خوندم که سفارت قبول کرده که تافل را هم قبول کنه البته نمی دونم این قانون اجرایی شده یا نه!

در مورد سختی (نسبت برابری سختی) آزمون هم همانطور که قبلا گفتم به نظرم در نمره های پایین آیلتس آسانتر ولی در نمره های بالا در تافل نسبت به آیلتس می تونید بهتر نمره بگیرید و پیشرفتت کنید. ولی در مجموع (بدون تعصب) آیلتس چون کلاس محورتر هستش و همچنین نوع آزمون تافل که بر مبنای لسنینگ هستش (اگر لسنینگتون خیلی ضعیف و  زمان برای بهبودش ندارید ترجیحا آیلتس بدید) و آدم واقعا باید خودش تلاش کنه تا پیشرفت کنه به نظرم اولش آیلتس آسانتره و تا 6.5 راحتتر می تونید نمره بگیرید تا معادل تافلش ولی اگر به بالای 7 فکر می کنید به نظرم حتما تافل بدید (البته کشور مقصدم در نظر بگیرید که کدام مدرک را بهش بیشتر بها میده).

* وقتی میگم آسانتره فکر نکنید مثلا تافلتون 65 شدید اگر آیلتس بدید 6.5 میشید! این آزمون ها استاندارد هستن و به نظرم در آیلتس هم حداکثر می تونید 6 بشید و تا اونجایی هم که دیدم اگر چند بار هم آزمون بدید نمرتون فرق نمیکنه مگر اینکه مطالعتون را بیشتر کنید. در مورد خود آیلتس هم ممکن شما اگر بین سطح 6 و 6.5 باشید هر دفعه آزمون بدید و نمرتون یک عددی بشه ولی هیچ وقت نباید انتظار داشته باشید که با همون دانش نمرتون 7 بشه!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد