ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سفرنامه هلند - فرهنگ دوچرخه سواری

فرهنگ استفاده از دوچرخه در کشور هلند بسیار رایجه و شما مردم را با سنین مختلف با دوچرخه های مخصوص به جنس و سنشون، در خیابان ها در هر آب و هوایی می بینید، که مشغول دوچرخه سواری هستند حتی با همین دوچرخه به سر کار یا قرارهای رسمی خود می روند. (تصویر از اینترنت)

برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه و ایجاد امنیت برای دوچرخه سواران مسیرهای جداگانه قرمز رنگی برای رفت و آمدشون در سرتاسر هلند در نظر گرفته شده است (هر جهت مسیر خودرو یک مسیر دوچرخه).

البته دوچرخه سواران هم باید قانون را رعایت کنند (باید علایم را رعایت کنند، باید از دوچرخه سالم و لوازم ایمنی استفاده کنند و به چراغ راهنمای خود توجه کنند) و پلیس هم در صورت بی قانونی باهاشون برخورد می کند البته کلا مردم هم هوای دوچرخه سواران را دارند و در بیشتر موارد حق تقدم با دوچرخه سواران هستش (حتی فکر کنم نسبت به پیاده ها). شما در هلند هیچ سطح بلندی نمی بینید و همه جا در این کشور صاف هستش به همین خاطر دوچرخه سواریم بسیار راحته چون هیچ وقت به سراشیبی  و یا با یک حجم شهری برخورد نمی کنید (در بعضی شهرهای ما شهرداری ابتدا خیابان را بالا میاره بعد برای جانبازین و ناتوانان و دوچرخه سواران سطح را مجدد بهسازی می کنند!) البته در شهرهای بزرگتر استفاده از خودروهای شخصی بیشتر میشه ولی باز هم استفاده از دوچرخه متداوله جالبه که شما وقتی از هلند به آلمان میرید (بهم متصلند و بینشون مرزی نیست) ناگهان مسیر دوچرخه و فرهنگ دوچرخه سواری از بین میره! بخاطر وجود زیاد دوچرخه در این کشور (تعداد دوچرخه از تعداد آدم ها بیشتر) دزدی دوچرخه هم بالاست و همیشه توصیه میشه دوچرخه خود را چند قفله کنید (البته قفل دوچرخه اونجا گرون ولی واقعا نیازه).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد