ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سفرنامه هلند – آب و هوا

 هلند با توجه به موقعیت جغرافیایی و ساحل طولانی با دریای شمال دارای آب و هوا و اقلیم اقیانوسی است. اگر این کشور را چهارفصل در نظر بگیریم، در تابستان معمولا نمی توان هوای گرمی را انتظار داشت، البته در پاییز و زمستان هوا مانند شمال اروپا سرد نمی شود، ولی بادهای شدید آزاردهندست.

فکر می کنم هلند هم مانند سایر کشورهای این ناحیه حتی اگر زمین زیر خونتون را بکنید در نیم متری به آب می رسید در نتیجه به دلیل وجود آب کافی، این کشور منطقه ای مناسب برای پرورش گل و گیاه و تولید محصولات کشاورزی محسوب میشه، البته با توجه به آب و هوا پرورش گلخانه ای رونق فراوانی دارد. در نهایت بد نیست به این نکته هم اشاره کنم که هلند با استفاده از فناوری های روز و همکاری صنعت و دانشگاه (بخصوص دانشگاه واخنینگن) به یکی قطب های صادرات محصولات کشاورزی در جهان تبدیل شده است.

در مناطقی هم که زمین از خاک فقیری برخورداره به علت وجود چمنزار و علفزار امکان دامداری به راحتی مهیاست. شایدم به همین خاطر محصولات لبنی در این کشور فراوان و با قیمت های مناسب عرضه میشه.

البته این رطوبت کمی از نظر بهداشتی و بیماری های تنفسی براشون میتونه مشکل ساز بشه و بخاطر همین روی بیماری ها واگیردار بسیار حساس هستند. همچنین این سرزمین پست از گرد و خاک محروم هستش و لازم نیست هر شب تعداد زیادی رفتگر مشغول تمیزکاری باشند و شما هم هر روز مجبور نیستین کفشتون را تمیز کنید و ... (البته دانش آموزان و دانشجویان از نعمت تعطیلی به علت آلودگی هوا محرومند).

 از اکتبر هوا شروع به سرد شدن میکنه و بادها بیشتر میشه و حدودا تا مارچ ادامه پیدا می کنه،  معمولا آب و هوا در می تا سپتامبر در ایده آلترین حالت در هلند قرار داره و از شدت بارش ها و بادها کم میشه (البته هوا قابل پیش بینی نیست، اما هوای خوب را در این ماه ها میشه انتطار داشت). بد نیست به این نکته اشاره کنم  این آب و هوا و نبود خورشید میتونه برای بعضی از آدما افسردگی ایجاد کنه!!! گاهی باد و باران طوری همدیگه را همراهی می کنند که حتی به سختی میشه چتر در دستتون بگیرید پس توصیه می کنم اگر به این هوا عادت ندارید حتما کلاه مناسب با خودتون ببرید، البته این آب و هوا برای خودشون عادی بود و شاید من که کلاه میذاشتم غیر عادی...

البته با وجود بارش های فراوان سامانه فاضلاب شهری و همچنین جنس مواد مانند آسفالت و بتن طوری تهیه شده که آب در شهر جاری نمیشه و در زمان کمی از بارش زمین به سرعت خشک میشه (اگر همچین بارانی در شهرای ما بیاد خودتون بهتر می دونید چه اتفاقی میفته!). 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد 1393/05/19 ساعت 23:44

بابا پولدار مارکو باید بیا لنگ بندازه و...ایولا

پولدار چرا!

محمد 1396/06/28 ساعت 19:06

سلام ، اطلاعات جالبی دادین ممنون
واسه کسی که آلرژی و حساسیت تنفسی داشته باشه آب و هوای هلند مشکل سازه ؟ چندماه از سال هوا باد شدید داره ؟

سلام، در جریان این مورد نیستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد