ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

روش های حفظ لغت

هر کسی که تصمیم داره آزمون زبان بده وقتی با بقیه مشورت می کنه بهش پیشنهاد میشه که لغت حفظ کنه در ابتدا شاید کمی حفظ کردن لغت سخت و عذاب آور باشه (مخصوصا برای...) ولی به مرور ذهن شما عادت پیدا می کنه و سرعتتون افزایش پیدا می کنه سعی کنید (میدونم سخته) به انگلیسی و بصورت کاربردی و با تلفظ دقیق کلمات را حفظ کنید. برای حفظ کردن هم می تونید از روش های زیر استفاده کنید تا سرعتتون بیشتر بشه.

فلش کارت کاغذی

می تونید هر کلمه را بر روی یک کاغذ نوشته و معنی آن را در پشت برگه یادداشت کنید (یا فلش کارت آماده بخرید) و بصورت جعبه لایتنری یا هر طوری که خودتون دوست دارید کلمه را حفظ کنید از آنجایی که فقط کلمه جلوی چشمتون هست و کاغذ ها را همیشه می تونید در هر مکان و زمان همراه خود ببرید و مرور کنید شاید در حفظ کردن کمکتون کنه البته اگر خودتون فیش نویسی کنید باید کلی برای نوشتن وقت بذارید و در صورتی که فقط روی کاغذ ها کلمه و معنیش باشه کلمه را کاربردی یاد نمی گیرید.

نرم افزار

با استفاده از نرم افزارها و تارنماهای گوناگون که خودشون حتی کلمات را بصورت فلش کارت دارند می تونید سرعت حفظ را افزایش بدید این گونه برنامه ها که شاید گزینه های سرگرمی هم علاوه بر حفظ کردن داشته باشند به شما کمک می کنند تا با استفاده از روش مرور، کلمات را حفظ کنید مثلا شما می توانید برای حفظ کلمات به تارنمای Quizlet.com مراجعه کنید و یا از نرم افزار jmemoriz استفاده کنید. البته من هر کی را دیدم از این روش استفاده کرده خیلی راضی بوده ولی من این طور حفظ کردن را دوست ندارم ترجیح میدم با کاغذ در ارتباط باشم تا صفحه موبایل یا رایانه.

ساختن قلاب

شما می تونید برای هر کلمه یک نشانه یا داستان یا خاطره درست کنید تا بهتر کلمه را حفظ کنید مثلا در مورد کلمه abandon که به معنی رها کردن هستش میشه گفت ا بند هارو رها کردن و ... در این حالت از حافظه تصویری و تصویر سازیم می تونید استفاده کنید البته این نوع حفظ کردن ایراداتی هم داره مثل این که کلمات کاربردی حفظ نمیشن و در بیشتر اوقات کلمه را فارسی رمز می کنید و شما باید ابتدا به رمز کلمه فکر کنید تا معنی یادتون بیاد البته شما باید فقط برای حفظ از این روش استفاده کنید و انقدر کلمه را تکرار کنید که فقط معنی یادتون بیاد. البته تارنما های خارجی هم هستند که از این روش استفاده می کنند که شما می تونید بهشون مراجعه کنید و از رمز ها و قلاب های انگلیسی استفاده کنید.

یادگیری در متن

شاید بهترین روش همین روش باشه ولی در دراز مدت موثر هستش و شما اگر برای آزمون آماده میشید نیاز به حفظ هر کلمه ای را ندارید و بهتر از کلمات توصیه شده استفاده کنید ولی هر چه سعی کنید در متن و بصورت انگلیسی کلمه را حفظ کنید راحت تر می تونید از اون کلمه در رایتینگ و یا اسپیکینگ استفاده کنید.

***بعد از حفظ کلمات باید حتما آن ها را مرور کنید و سعی کنید ازشون استفاده کنید و متن و فیلم و ... زیاد گوش بدید تا کلمات براتون مرور بشوند و به حافظه بلند مدتتون منتقل شوند.

نظرات 4 + ارسال نظر
lمحمد 1393/07/22 ساعت 17:43 http://1234.com

خخخخخخخخخیییییییلللللیییییی مسخره بود....

sharmande dge

sohail 1394/02/14 ساعت 19:20

بسیار یک مطلب گیچ کننده بود ندانستم که چه مطلب تان بود

سمیه 1394/08/04 ساعت 22:55

خیلی خوب بود مرسی

محمد 1395/03/04 ساعت 01:12

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد