ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ثبت اختراع و پذیرش

معمولا کسانی که از چند سال جلوتر تصمیم به آماده سازی رزومشون برای اپلای دارند کلی تلاش می کنند که رزومشون را متفاوت کنند مثلا مقاله های متنوع بنویسند و یا دنبال ثبت اختراع هستند، حتی حاضرند کلی پول بدن تا کسی براشون این کارها را انجام بده! حالا سوال پیش میاد که این اختراع ها میتونه مفید باشه!؟

http://s2.picofile.com/file/8102060968/invention.jpg

مطمئنا همه میدونید که در عصر فناوری زندگی می کنیم و هر ثانیه علم در حال پیشرفت هستش و به همین خاطر دنیا هم به آدمای خلاق احتیاج داره تا علم را گسترش بدهند و ابزارهای جدید اختراع کنند اما چه ابزارهایی؟؟؟ مثلا پیتزا تکه کن؟ دیوارچین خودکار؟ همزن چند کاره؟ شطرنج دیجیتال؟ ......... راستش همه این موارد خوبه و خلاقیت شما را نشون میده ولی باید اینو در نظر بگیرید در دنیایی زندگی می کنید که چند دهه پیش (زمانی که خیلی از ماها نبودیم) زیردریایی، سفینه های فضایی، هواپیما و ... ساخته شده و فناوری بسیار جلوتر از چیزی که ما فکر می کنیم هستش پس اختراع های معمولی (اکثر اختراع های ما) آن چنان اثری که ما فکر می کنیم ندارند و فقط رزوممون را پر می کنند و نشون میدند که ما خلاقتر و فعالتر نسبت به سایرنیم! فکر نکنید با اختراع چیز (فرض کنید اسم یک اختراع، از نام آوردن صرفنظر می کنم) شمارو رو هوا می برند (در ضمن فکرم نکنید و نگید این جا کسی برای اختراع ارزش قایل نیست و من دارم حروم میشم و اون جا برای من ارزش قایلند) فقط در صورتی می تونه کارتون خیلی تاثیر گذار باشه که اختراعتون مرتبط و واقعا اختراع (نه خلاقیت) باشه وقابلیت پایان نامه و مقاله شدن را داشته باشه. پس وقتتون را برای ثبت هزاران اختراع نامربوط به رشتتون تلف نکنید البته اگر هدفتون از ثبت گرفتن پذیرش هستش در غیر این صورت (ثبت به خاطر علاقه) به کارتون ادامه بدید. خلاصه این که اگر شما مخترع هستید سعی کنید اختراعاتتون مرتبط با رشتتون باشه، نه مباحث دیگر همچنین یک اختراع خوب قابل دفاع، بهتر از چند اختراع معمولی (خلاقیت) هستش راستش نمی خوام بگم که اختراع شطرنج برقی بده ولی اون اثری که همه فکر می کنند برای گرفتن بورس داره را اصلا نداره.

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه 1395/03/21 ساعت 17:16

سلام من مخترع هستم .
سوم.دبیرستانم. و دوتا اختراع دارم یکی تغییر ماهیت پودر سرامیک دندان. و دیگری یک انتی بیوتیک البته درمرحله انجام هست . با ابن دو.مورد میتونم شرژ پذیرشم رو بیشتر کنم بنظر شما؟ با ۷دانشکاه المان و دانشگاه هاروارد امریکا هم مکاتبه کردم بهم گفتن برم درخواست پذیرش بدم بنظرتون با این موضوع بدونه پیش دانشگاهی و با مدرک دیپلم سوم و زبان در حد نسبتاعالی و زبان المانی مدرک ب ۱ میتونم پذیرش بگیرم؟

سلام من بیشتری از این نمیتونم راهنماییتون کنم...ولی بدونید بدون اختراع هم میشه پذیرش گرفت حالا با اختراع هم شانستون بیشتر میشه برای کارشناسی. در مورد دیپلم و پیش دانشگاهی بستی به قانون کشور مورد نظر داره که من متاسفانه اطلاعی ندارم. موفق باشید.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد