ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سوالات پذیرش تحصیلی

در بخش سوالات پذیرش سعی می کنم بخشی از سوالات دوستان را که بصورت خصوصی از من می پرسند، همراه با پاسخ (نظر شخصی خودم شاید کاملا غلط باشه، ولی نظر پیشنهادی من هستش) در این جا بنویسم تا شاید برای سایر خوانندگان نیز با شرایط مشابه مفید باشد.

سوال: من امسال فرصت اپلای برای امریکا رو به دلیل نداشتن نمره جی ار ای از دست دادم و خیلی ناگهانی به پیشنهاد یکی از دوستانم به فکر اپلای کردن برای کشور ایتالیا برای مدرک مجدد فوق لیسانس افتادم تا بتونم شانس پذیرشم از دانشگاه های خیلی خوب امریکا افزایش بدم. ممنون می شم اگه راهنماییم کنید.

http://s5.picofile.com/file/8115739368/usa_or_italy.jpg

برای پاسخ به سوالتون این مهمه که بدونید هدفتون از رفتن چیه؟ مثلا درسه، اقامته، سرگرمیه و ... اصلا چرا آمریکا؟ سابقه درسی قبلیتون چیه؟ معدلتون خوبه؟ دانشگاهتون چیه یا رشتتون چیه؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ تازه من اینارو بدونم که نمی توتم یه فرمول بدم، چون زندگی هرکس با بقیه متفاوته!!!

اما خلاصه، با توجه به اطلاعات کلی من هم اطلاعات کلی میدم. اول از ایتالیا شروع می کنم. ایتالیا کشوریه که دارای دانشگاه های خوبیه (حداقل از نظر رنکینگ) مثلا اگر از بعضی دنشگاه ها مثل میلان با معدل بالا فارغ بشید خیلی میتونه تاثیر + برای آینده داشته باشه، البته شاید اینجا هم ارشد بخونید و معدل بالا کسب کنید همین کارکرد را داشته باشه!!!! در ضمن ایتالیا کشوری هست که کلا موزه است، با توجه به تجربه سفرم می گم... همه چی قدمیه، امکان کارم زیاد نیست، منظورم اینه که شرایط اقتصادی درستی ندارند (و زبان ایتالیایی). در مورد هزینه هم ارزونه و میشه بورس های جهان سوم را گرفت. امکانش هست به کشورهای دیگه سفر کرد و حتی به ایرانم رفت و آمد کرد (از نظر مکانی خوب). دانشگاهاش به همه پذیرش میدن سفارت هم معمولا به همه ویزا می ده و ...

درضمن اگر الان جی آر ای نمی تونید بدیدGRE iBT  بدید هر ماه داره برگزار میشه تو سنجش، تازه ترم پاییز را بر فرض اگر از دست داده باشید ترم بهار اقدام کنید. اما فرض می کنیم امسال به هر دلیلی به جی آر ای نمی رسید. به نظرم هر چیزی که دوست دارید انجام بدید زیاد به فکر نقشه کشیدن و اما و اگر نباشید اگر عشق آمریکا هستید (فهمیدنش سخته، چون واقعیت با خیالات و تصورات متفاوته) سریعتر برید آمریکا اگر نه دوست دارین آروم آروم برین جلو اروپارو هم ببنید، خوب ایتالیام می تونه خوب باشه فقط فکر نکنید برین ایتالیا دیگه رو هوا می برنتون... و خیلی اما و اگرها که با توجه به اطلاعات ناقص شما دقیق نمیشه نظری داد. مثلا الان شما سال بعد برای آمریکا اقدام کنید یک سال عقب میفتید ولی یک فوق لیسانس دیگه حداقل دو سال عقبتون میندازه و یا اگر هدفتون از رفتن به آمریکا فقط موندنه، مهم نیست که چه دانشگاهی پذیرش می گیرید و یا معدلتون چنده و بهتره خودتون را سریعتر برسونید به اونجا. راستی همه از امریکا پذیرش میگیرن (سالانه 15000 دانشجو دارن میرن اونجا) فکر نکنید هرکی میره نابغست!!!!!! فقط اسم و رنک دانشگاه و بورسشون فرق داره!!!!! خلاصه این که ببینید چی میخواین... (البته من با ارشد مجدد در وضعیت شما موافق نیستم)

نظرات 4 + ارسال نظر
حامد 1392/12/25 ساعت 23:16

سلام دوست عزیز
من از طریق سرچ تو گوگل با وبلاگ شما آشنا شدم. مطالب مفیدی در مورد آزمون های زبان و پذیرش در وبلاگ شما بود و از این بابت از شما تشکر میکنم. اگر ایرادی نداشته باشد میخواستم یک مشاوره ای از شما بگیرم. راستش من متولد شصت و شش هستم و مدرک ارشد عمران از دانشگاه تربیت مدرس دارم. دو مقاله فارسی کنفرانسی و یک مقاله انگلیسی ژورنال دارم. کارت پایان خدمتم هم تا یکی دو ماه دیگه دستم میاد. ولی من مدرک زبان ندارم. سه چهار سال پیش کلاس زبان میرفتم و پایه انگلیسی ام هم بد نیست و یادم هست که کمی هم کتاب دلتا رو کار کرده بودم. ولی خب به نظر خودم سطح زبانم متوسط هست و نه بیشتر.
من میخوام برای ادامه تحصیل از ایران برم. از طرف دیگر من علاقمند به رشته عمران هم نیستم. با این که رشته تخصصی ام هست و سوادم هم بد نیست ولی هرگز عاشق این رشته نبودم. تقریبا دو ساله که مطالعات آزاد روانشناسی دارم و شدیدا به این رشته علاقمند هستم و پس از پایان خدمتم، تصمیم دارم در دانشگاه آزاد شهرمون ارشد روانشناسی هم بخونم(واقعا فرصت کافی برای خواندن برای کنکور ارشد سراسری و شرکت مرتب در کلاس هایش را ندارم).
به هر حال من در ذهنم دو تا راه برای خودم تصویر کرده ام که البته نمی دونم چقدر واقعی هست. اول اینکه برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته عمران اپلای کنم. در این حالت اصلا دانشگاه و کشور برام مهم نیست و فقط میخوام که برم چون واقعا اینجا تحت فشارم. و راه دوم که ایده ال من هم هست اینه که برای رشته روانشناسی اپلای کنم (حالا یا برای ارشدش یا بعد از دو سال که مدرک ارشد روانشناسی رو گرفتم برای دکتراش). نمیدانم که این راه ها چقدر عملی هست و از شما خواهش میکنم در صورت امکان در مورد مدرک زبان و شرایط کلی اپلای – برای رشته عمران و روانشناسی – من رو راهنمایی کنید. با این توضیح که از نظر شرایط مالی محدودیت زیادی ندارم یعنی برای آزاد کردن مدرک و امثالهم تا شصت هفتاد میلیون تومان میتونم در نظر بگیرم. مجددا عذرخواهی میکنم بی دعوت مزاحمتان شدم. موفق باشید

سلام، شاید نشه کامل توضیح بدم چون اطلاعات بیشتری نیاز دارم (در ضمن کل فرایند را نمی شه در چند خط گفت) ولی دکتری عمران که میشه رفت فقط باید بخواهید (به امید خدا)! زبانم بی شک می توانید ازش نمره بگیرید، راستش همین وب را بخونید آشنا می شید ولی به نظرم اول باید واقعا بخواین که برید. در مجموع برای عمران کار ساده تری دارید چون همه حداقل ها را دارید.
در مورد روانشناسی هم میشه اپلای کرد ولی شانستون خیلی مییاد پایین... و خلاصه باید خیلی تلاش کنید چون تحصیلات مرتبط نیست (ولی نشد نداره)... ولی اگر ارشد بخونید شانس بیشتر میشه ولی خوب بین درستون فاصله میفته و باید 2 سال دیگه وقت بذارید.... و بعد معلوم نیست اون موقع شرایط چیه. ولی اگر واقعا روانشناسی را دوست دارید (سخته بفهمید واقعا دوسش دارید یا نه) به نطرم دنبال هدفتون برید. خلاصه این که کاملا درکتون می کنم ولی ببینید کدوم مهمتره، رفتن به خارج (اگر این مهمه زودتر برید برای عمران اپلای کنید و در کنارش برای ارشد روان هم اقدام کنید (تیر در تاریکی)) یا روانشناسی خوندن (هم برای روان اپلای کنید با این که در این مرحله شانس کمه (تمام کشورها و دانشگاه ها) و هم برای کنکور اقدام کنید) البته اینا نطر من هستش بازم سوالی هست در خدمتم (هرچند که نمیشه یه فرمول ثابت داد) راستی طبق مطالعات روانتونو و نوشته ها وبلاگم من چطور آدمی هستم؟

حامد 1392/12/26 ساعت 20:53

ممنون از پاسختون
شرایط سختی هست. از طرفی اینجا اذیت میشم و از طرفی دوست دارم رشته ای که دوسش دارم رو ادامه بدم. تقریبا تصمیمم را گرفته ام. باید برای روانشناسی اقدام کنم. نمیخوام چهار سال دیگه رشته تحصیلی ام ه رو تحمل کنم.
دوست عزیز شما هم تصمیمتان رو بگیرید. تصمیم گرفتن، و حتی اشتباه کردن و شکست خوردن خیلی بهتر از مردد بودن و در شک زندگی کردن است. تو نوشته هاتون تنبلی میبینم و امید به شرایطی که قراره بیاد. یا کسی بیاره. مثل من و خیلی های دیگر البته.
شروع کنید.من هم میخوام شروع کنم...

الان دیگه مطمئنم که آدم باید دنبال چیزی بره که دوست داره....
هدفم مشخصه هرچند این روزا کمرنگ شده
اما متاسفانه مصمم نیستم....

مجتبی 1393/11/30 ساعت 17:12

سلام
برای ثبت نام آزمون GRE Subject باید چیکار کنیم دقیقن؟؟!!

سلام
چه سوال سختی!!! چه میدونم دقیقا
ولی تشریف ببرید تارنمای سنجش نوشته اونجا!!!
برای این چیزا یکم خودتون تلاش کنید

مجتبی 1393/12/04 ساعت 20:17

سلام
ممنون از سایت عالیتون
مطالب بسیار مفیدی داره
خدا خیرتون بده...
منم میخام برای دکترا فیزیک اقدام کنم برای آمریکا یا اروپا
اگر اطلاعات تحصیلیمو بفرستم شما میتونید شانس پذیرشمو تخمین بزنید؟!

ممنون

سلام
لطف دارین
نگران نباشید همه شانس دارند...فقط یک نمره زبان خوب و توکل بر خدا...
زیاد به فکر تخمین نباشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد