ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ریز نمرات دبیرستان

همیشه فکر می کردم دریافت ریز نمرات رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی کار خیلی دشوار و نا مشخصی هستش اما خوشبختانه این طور که فکر می کردم نبود. برای گرفتن ریز نمرات دوره دبیرستان شما اول تشریف می برید دبیرستان و از مسئول بخش رایانه تقاضا می کنید که ریزنمرات چهار ساله* را برای شما صادر کند فقط فراموش نکنید که مدرسه علاوه بر مهر، عکس شما را برروی ریزنمرات بچسباند (همراه خود عکس مناسب ببرید)، بعد از الصاق عکس و زدن مهر دبیرستان تشریف می برید اداره ناحیه، در این جا هم بعد از امضای مسئول تایید مدارک مقطع متوسطه و امضای معاون و مهر اداره ناحیه تشریف می برید اداره کل آموزش پرورش استان در این اداره هم ابتدا بر روی مدارک و ریزنمراتتون تمبر می چسبانند سپس بعد از امضای مسئول و معاون، مهر اداره را می زنند و تحویل شما برای ترجمه رسمی می دهند. راستش کمی دوندگی داره ولی مانند ریزنمرات دانشگاه اما و اگر ندارد، در ضمن فرهنگیان نیز بسیار مودب محترم و مهربان هستند.

http://s5.picofile.com/file/8121972068/Average.jpg

 * اگر محل تحصیل پیش دانشگاهی شما با دبیرستانتون یکی نیست باید به همین شیوه یک ریزنمره هم از مدرسه محل تحصیلتون برای مقطع مورد نظر بگیرید و همین مراحل را برای رسمی شدن مدرک انجام دهید.

 ** مدرک اصل دیپلم و پیش دانشگاهی هم باید بهتر است هم زمان با ریز نمرات به تایید اداره کل برسانید.

 ***اگر در هنگام مراجعه، دانشجو هستید کارت دانشجویی را همراه خودتون ببرید.

 ****ریز نمرات شما حتما باید دارای مهر اداره کل باشد تا توسط دارالترجمه ها ترجمه رسمی (مهر قوه قضاییه) شود.

نظرات 23 + ارسال نظر
مقدم 1393/06/26 ساعت 11:53

مطلب خوبی بود تشکر

مرتضی 1393/07/26 ساعت 09:26

ممنونم، من دانشجو دکتری ام، می خواستم دوباره لیسانس بگیرم، واسه ثبت نام مدارکم رو لازم داشتم

عرفان 1393/12/24 ساعت 09:16

ممنون بابت اطلاعات مفیدی که گذاشتید. می دونید در صورتی که دبیرستان یا پیش دانشگاهی منحل شده باشه چی کار باید کرد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام،خواهش...تمام مدارک مدارس منحل شده معمولا به مدرسه دیگر انتقال پیدا می کنه....از اداره ناحیه بپرسین...

فریبا 1394/06/15 ساعت 22:06

سلام ممنون برای توضیحاتتون اما میشه لطفا بگین که امکانش هست دوباره ریز نمرات رو گرفت؟من ریزنمراتم دست دانشگاه اما چون روزانه بودم برای انصراف جریمه زیادی میگیرن اما من ریز نمراتم رو لازم دارم چیکار کنم به نظرتون :(

salam
riznomerate dabirestan ra rahat misheh raft gereft.....dokhtaram keh moshkele sarbazi nadarand pas moshkeli nist...

مریم 1394/07/28 ساعت 16:59

سلام واقعا عالی بود

سپیده 1395/06/24 ساعت 09:42

سلام ممنون بابت مطلبت واقعا کمک کننده بود...فقط یه سوال من اصل مدرک پیش دانشگاهیمو گرفتم تحویل دانشگامم دادم حالا میخوام برم یه دانشگاه دیگ بازم اون مدرکو میخوام ولی دانشگاه بهم نمیدش میتونم اصلشو از آموزش پرورش بگیرم؟امکان صدور دوبارش هست؟

سلام، متاسفانه اطلاعی ندارم!

Alidad 1395/08/14 ساعت 04:39

سلام.یعنی اگه مدرک پیشدانشگاهی و متوسطه کامل صادر بشه وچند سال هم از صدورشون بگذره میشه هر موقع که خاستی بری مدرسه ریز نمراتتو بگیری و این مراحل فوق رو روش انجام بدی؟؟

سلام فکر کنم بله

شعبان فتحی 1395/10/09 ساعت 16:06

نمرات سال سوم دبیرستان

امیر 1395/10/22 ساعت 22:39

سلام.خسته نباشین.میخواستم ببینم وقتی میگن برای تحصییل پزشکی در خارج معدل دیپلم باید بالای 16 باشه منظورشون معدل کتبی سال سومه یا معدل سه سال دبیرستان؟؟خواهش میکنم راهنماییم کنین.
و همچنین معدل دیپلم معدل سه ساله دبیرستانه یا فقط معدل امتحان نهایی سال سوم؟؟

سلام...معدل دیپلم یعنی معدل سال سوم...البته مطمن نیستم....

Samira 1396/04/13 ساعت 20:05

سلام‌ یه سوال داشتم ، وقتی میخوای پیش دانشگاهی ثبت نام کنیم گواهینامه دیپلم رو میخوان ، وقتی هم که دانشگاه میریم گواهینامه پیش دانشگاهی رو میخوان در نتیجه فقط ریز نمرات رو میشه از دبیرستان و پیش دانشگاهی گرفت . تکلیف اون گواهینامه های تحصیلی چی میشه که باید واسه ترجمه داشته باشیم اما نداریم؟

سلام، متاسفانه اطلاعی ندارم...

شهاب مهرعلی زاده 1396/05/27 ساعت 18:43

سلام ریز نمرات پیش دانشگاهی و دیپلم‌ من توی کادر عکسشون عکس چاپ شده ی من هستش یعنی تو خود سیستم‌ اسکن شده ی عکسو چاپ کردن روی برگه حالا میخوام‌ بدونم‌ باید عکس ببرم که بزنن روی اون یا همون چاپ شدش کفایت میکنه ؟

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

مهدی 1396/07/01 ساعت 11:49

سلام خسته نباشید من ریز نمراتمو چندین‌سال پیش گرفتم ولی پیدا نمیکنم ایا میشه درخواست المثنی کرد؟

سلام، متاسفانه اطلاعات در این مورد ندارم.

یوسفی 1396/08/10 ساعت 12:48

سلام. من توی پیش دانشگاهی تغییر رشته دادم و الان فقط همون پیش دانشگاهی مرتبط با رشته ای هست که میخوام اقدام کنم. آیا نیازه که ریزنمرات دبیرستان رو هم بگیرم؟ و اینکه مدرسه ی پیش دانشگاهیی من تعطیل شده. از کجا میتونم ریزنمراتش رو بگیرم؟ ممنون

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

لوستر 1398/01/19 ساعت 02:30 https://irandwc.com

مثل همیشه عالی بود

سودابه 1399/06/01 ساعت 12:52

سلام،ببخشید خواهر من خارج از ایران هست ولی وقتی رفت مدارک تحصیلیش رو نبرد الان لازم داره و ما ریزنمرات پیش دانشگاهیش رو نداریم آیا مدرسه ریزنمرات رو به من میده؟

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

نفیسه 1400/02/10 ساعت 00:32

سلام ریزنمرات هم المثنی دارد ینی طول مکشه بگیریم اگه گم کنیم

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

Ati 1400/03/19 ساعت 11:58

سلام عالی بود من کلی سایت گشتم که توضیح کامل داشته باشه ولی همش توضیح کلی بود ولی سایت شما خیلی کامل و عالی توضیح داد ممنون

0 1400/07/08 ساعت 01:25

هادی 1400/07/08 ساعت 10:54

سلام خسته نباشید برا ثبت نام دانشگاه ریز نمرات میخان باید برم از دبیرستان بگیرم یا مدرسه ای که پیش دانشگاهیی تموم کردم

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

سلما 1400/08/15 ساعت 13:09

سلام من میخواستم بدونم که ریز نمرات سه سال دبیرستان در چه جاهایی لازم میشه چون من ریزنمرات رو دادم دانشگاه
میخواستم بدونم که بعد ها دوباره لازم میشه؟؟

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

zahre 1400/10/26 ساعت 21:23

سلام من دانشجوی طراحی ودوخت هستم میخوام برای کارسناسی برم رشته ی دیگه دارم کار های مدرک کار دانی ام را انجام میدم که بگیرم ولی چون دانشگاه ریز نمرات من را گم کرده میگه کاری نمیتونم بکنم باید بری مدرسه دوباره بگیری رفتم مدرسه میگن ما همه چیز را بهت دادیم نمیتونیم دوباره این کار را بکنیم چه کار کنم

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

رازق 1401/02/08 ساعت 04:50 http://@gmail.com

ریز نمرات در افغانستان از صنف ده یازده و دوازده است نمرات صنف هفت هشت و نهم را در دسترس ندارم اشکال که نداره؟؟؟

سلام، با تشکر از پیام شما. متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

Panah 1402/01/13 ساعت 09:59

سلام . ریزنمرات شامل نمرات سه سال دبیرستان میشه یا فقط سال اخر؟ اگر یکی از پایه ها دوسه تا نمره ی بد داشته باشه ' میشه با نمره ی خوب از امتحان نهایی جبرانش کرد؟

سلام، با تشکر از پیام شما. متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد