ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

کارت اقامت ایتالیا

تا جایی که یادم میاد روند دریافت کارت اقامت Permesso di soggiorno (شیوه جدید: بصورت الکترونیکی) به این صورت هست (دانشجویی البته) که باید برای هر مرحله وقت بگیرید (البته مثلا:) ). اولین کاری که میکنید (برای آسان شدن کارها) به اینترنشنال دسک مراجعه می کنید و اونا راهنماییتون می کنند و برای پر کردن فرم ها و گرفتن بیمه براتون وقت می گیرند (بستگی به دانشگاه داره مثلا بعضیا فقط مراحل را میل می کنند) در مجموع اگر جایی بود که کمکتون که هیچی (تمام مراحل و مدارک به ترتیب در تصویر زیر نوشته شده) وگرنه با مدارک زیر به پست بانک مراجعه می کنید (معمولا یک کارمند پیدا میشه انگلیسی بلد باشه و کمکتون کنه).
http://s6.picofile.com/file/8182076876/20150412_020119.jpg

http://s6.picofile.com/file/8182076726/20150412_020003.jpg
- تصویر زیر نحوه پر کردن فیش در پست بانک (هم پست هم بانک) برای بیمه (قبل از رفتن به ملاقات برای تکمیل مدارک و یا رفتن به پست بانک جهت ارسال کلیه مدارک باید رسید پرداخت پول بیمه را با خود ببرید).
- کارت اقامت از زمان صدور بیمه تا مدت انقضای آن صادر می شود.
- اگر از ایران بیمه دارید یا بیمه یک ساله سفر دارید، می توانید آن را ارایه دهید. فقط توجه کنید بیمه سفر درسته که مورد قبول هست ولی اعتبارش بصورت مداوم یک ساله نیست و تقریبا هر صد روز باید از محدوده شنگن خارج بشین تا اعتبار تمدید شه و اگر اتفاقی افتاد بیمه پول بده)
- بیمه گرفتن روند ویژه ای نداره... فقط باید برین بانک و پول را واریز کنید...البته این معمولیترین بیمه ایست که میتونید بگیرید.
http://s4.picofile.com/file/8182076042/insurance.jpg
- تمبری که باید از مغازه های تاباکی قبل از رفتن به پست بانک تهیه کنید (جهت ارسال نهایی مدارک).
http://s4.picofile.com/file/8182141068/marca_da_bollo.jpg

وقتی مدارک را به پست تحویل میدید یک رسید بهتون میدهند که تا آماده شدن کارت اقامت در حکم مدرک اقامتتون هست و در صورت درخواست پلیس باید ارایه بدهید (ادامه مراحل در تصویر زیر).

http://s6.picofile.com/file/8182076050/doc.jpg


http://s3.picofile.com/file/8230447342/Reciepe.jpg

- تصاویر رسید بانکی و وقت ملاقات تحویل مدارک به پلیس بعد از پست مدارک در پست بانک

- با رسید تمدید کارت اقامت میتوان به ایران سفر کرد و فقط به ایتالیا برگشت. پلیس های فرودگاه خودشون در جریان روند هستند.

بعد از این با توجه به وقت داده شده به اداره پلیس مراجعه می کنید و مراحل اداری را جلو می برید (مدارک مورد نیاز این روز در تصویر بالا). بعد از اون باید معمولا برای انگشت نگاری الکترونیکی به یک محل دیگر تشریف ببرین (در مرتبه اول اقدام). در نهایت هم باید در سایت با توجه به بارکد رسیدتون اماده شدن کارت اقامتتون را بررسی کنید.

http://s3.picofile.com/file/8230447400/site.jpg

بعد از این وقتی از طریق سایت فهمیدید کارتتون حاضر شده بعد از گرفتن وقت از طریق سایت به اداره مجدد مراجعه می کنید و مراحل اداری را انجام و کارت اقامتتون را دریافت می کنید. یادتونم باشه آماده شدن کارت هیچ قانون خاصی نداره و اصلا نمیشه تخمین زد کی آماده میشه پس اگر کمی طول کشید نگران نباشید (از آغاز تا انتها حدودا 2 ماه)...

http://s6.picofile.com/file/8182076200/permesso_copy_001.jpg

در انتها این جا ایتالیاست!!! درسته که باید وقت بگیرین ولی زیاد واقعی نیست.... اگر کاری پیش اومد و یا تاریخ را فراموش کردین اصلا نگران نباشید....

*** تصاویر از اینترنت

نظرات 22 + ارسال نظر
mohamad 1395/02/19 ساعت 21:03

سلام
من یه سوالی ازتون داشتم
أیا میشه با رسید ‍پرمسو از کشور دیگری مثل تایلند یا دوبی وارد ایتالیا شد
از پلیس پریدم گفت میشه اما وقتی بلاگ شمارو دیدم شک کردم ممنون میشم اگه اطلاعی دارین راهنماییم کنید

سلام، بله دیگه از هر کشوردیگه ای که به صورت قانونی هستین میشه. برای ورود به ایتالیا مشکلی نیست....

اعظم 1395/02/26 ساعت 14:02

سلام
من دوهفتس که مدارکمو پست کردم و اونا حدود یک ماهو نیم دیگه بهم وقت دادن که برم اداره کواسترا و این زمان خیلی برای من دیره، آیا میشه من زودتر از این وقت برم اداره کواستورا؟ ویزای من 180 روزه اس و تا 29 آگوست وقت دارم میترسم تا اون موقع کارت اقامتم آماده نشه! ویزای من از نوع ITALIA و مولتیه آیا میتونم با این ویزا به کشور یونان برم و دوباره برگردم ایتالیا؟
سپاس

سلام من راستش نمیدونم ولی این رسیدی که دادن کارت اقامت موقت شما با اون در ایتالیا مشکلی ندارید..زودترم نشد نداره ولی تا حالا کسی رو ندیدم این کار را بکنه...برای سفرتونم بستگی داره ویزاتون چه تایپی باشه...

اعظم 1395/03/30 ساعت 17:21

ویزای من مولتی هستش و زده ITALIA و یه جایی هم نوشته D و STUDIO
آیا با این نوع ویزا میتونم برم کشورای دیگه؟
بعد از انگشت نگاری چقدر طول میکشه تا کارت اقامتم بیاد؟
آیا بعد از انگشت نگاری میتونم به کشورای دیگه برم؟ یا حتما باید منتظر کارت اقامت بمونم؟
میشه بگید برای انگشت نگاری که رفتم باید چه مدارکی را با خودم ببرم؟ آیا باید حتما حساب بانکی هم داشته باشم؟

تا جایی که میدونم با نوع دی میشه از ایتالیا سفر کرد. در مورد انگشت نگاری هیچی معلوم نیست و لی معمولا بین سه تا پنج هفته.... اگر ویزاتون اجازه بده میشه....مدارکم تو همین پست نوشتم!!!!

محمد 1395/08/25 ساعت 23:00

سلام. ممنون از وبلاگ مفیدتون. ببخشید پرمسوی من دقیقا با تاریخ ویزا یکی هست. آیا دو ماه بعد از تاریخ ویزا بخوام برگردم ایران برام دردسر میشه؟ منظورم برای آینده است. فرودگاه گیر نمیدن معمولا. مثلا در آینده سفارت چک کنه بگه چرا دو ماه بعد از تاریخ ویزات برگشتی؟ چون معمولا زیر 3 ماه پرمسوی جدید نمیدن. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. زمانم خیلی کمه. تشکر

سلام، من سوالاتتون را متوجه نشدم ولی این جوری که فهمیدم اکر اعتبار داشته باشه نه کسی سوالی نمیپرسه...

نسیم 1395/09/24 ساعت 23:18

سلام. ممنون می شم راهنمایی کنید. شوهرم که دانشجوی پلی تکنیک میلان هست امروز برای گرفتن پرمسو وقت داشت، از بین 50 نفری که بودن کارت ایشون ایراد تایپی داشته!!! و فامیلیشون رو 2 تا از حروف رو اشتباه زدن، بهشون گفتن باید دوباره صادر شه و اگه خوش شانس باشی 20 روز دیگه میاد کارت. مشکل اینه که من 8 ژانویه سفارت ایتالیا وقت دارم برای تحویل مدارک ویزای توریستی، و بدون دعوت نامه شوهرم مدارکم کامل نیست!! با توجه به اینکه تعطیلات سال نو هم نزدیکه فکر می کنید چه کاری می شه انجام داد؟ می شه راهنمایی کنید. ما هر دو خیلی عصبانی و شوکه هستیم از این اتفاق و اشتباه احمقانه!

سلام، دعوت نامه شوهرتون که مشکلی نداره چون یه کاغذ خودشون پر می کنند ولی اگر منظورتون ارایه پرمسو هست که سفارت رسید پرمسو هم قبول می کنه حتی اگر رسیدی داشته باشین که در حال طی این مراحل هستین... سفارت قبول می کنه...

علی 1395/09/28 ساعت 18:17

سلام و تشکر از وبلاگ مفیدتون...
آیا رسید دریافت کارت اقامت مجوز سفر به سایر کشورهای اروپایی هست....ویزام مهلتش تمام شده و منتظر کارت اقامت هستم....ممنون...

سلام بعد از تموم شدن ویزا حتما باید اصل پرمسوتون برای سفر به سایر کشورا اروپایی بیاد.

نسیم 1395/10/11 ساعت 13:12

سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه و خیلی ممنون از جوابتون. مطمئنید برای سفارت رسید پرمسوی همسرم رو بدم کافیه؟ مورد مشابهی بوده که شما خبر داشته باشید؟تا امروز که خبری از خود پرمسو نشده و فکر نکننم تا 8ژانویه هم بشه. نگرانم که بدون اون اگر مدارک رو تحویل سفارت بدم و بلیط بگیرم ریجکت شم.اگر نرم سفارت باز می تونم ماه بعد وقت بگیرم یا بدلیل نرفتن ممکنه جریمه شم تا چند وقت بهم وقت ندن؟بهتر نیست با همون رسید برم و توضیح بدم و اگر قبول نکردن برای ماه بعد وقت بگیرم باز؟

سلام من مطمن نیستم... ولی مورد مشابه این اتفاق افتاده و رسید پرمسو را قبول کردن... سفرتون بخیر....

نازی 1395/10/28 ساعت 14:03

سلام
من تمام مراحل انگشت نگاری و ارائه مدرک به اداره مهاجرت رو انجام دادم و در آخر مسئول انگشت نگاری به من گفت ظرف سی تا چهل روز دیگه کارتت رو باید بگیری، وقتی از مسئولش پرسیدم که باید از کجا بگیرم اون گفت چون دانشجوی ساپینزا (رم) هستی از توی خود دانشگاه باید بگیری!!!
میشه راهنمایی کنید من بدونم کجا دقیقا توی دانشگاه باید کارتمو بگیرم؟؟
با تشکر

سلام متاسفانه اطلاعی ندارم.

مصی 1396/04/18 ساعت 02:53

سلام وقت بخیر
سوْال من در مورد ویزام بود اگه ویزا ٦ماهه برای ایتالیا بگیرم چقدر میتونم تَو ایتالیا أقامت داشته باشم و تَو این مدت میتونم به ایران بیام و برگردم ؟چقدر زمان نیاز هست که من اقدام به گرفتن کارت سوجورنو کنم؟مدارک مورد نیاز برای گرفتم سوجورنو چی هست؟میخوام قبل از اومدن ب ایتالیا با مدارککامل بیام

سلام! وقتی ویزا شش ماهست مشخصا شش ماه میتونید بمونید و اگر ویزا مالتی باشه میشه برگشت... مدارکم هم سفارت و دانشگاه بهتون اعلام میکنه...

مژده 1396/06/28 ساعت 02:06

سلام
من همسرم از طریق کار برای أخذ پرمسو ایتالیا اقدام کردن سوال من این است که به ما گفتن ٣ سال بعد از تمدید پرمسو به ایشان أقامت و پاسپورت میدهند أیا به ایشان کهپاسپرت بدهنند من تید میتونم پاسپرت بگیرم؟

سلام، متاسفانه اطلاعات در این مورد ندارم.

روژین 1396/07/22 ساعت 11:11

سلام من همسرم دانشجو هستن و تاریخ انقضا کارت پرمسوشون تموم شده و الان فقط مرحله پست را طی کردن و رسید گرفتن من ۱۰ روز دیگه وقت سفارت دارم ایا میتونم با این رسید و دعوتنامه همسرم برای ویزای توریستی به سفارت برم ، سفارت این رسیدو قبول میکنه؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام، در گذشته کسایی بودن که رسید را دادن و ازشون قبول کردن...

bahar 1396/08/26 ساعت 19:48

سلام و خسته نباشید
من پاسپورنم ازم دزدیده شد در ایتالیا و الان فقط پاس دانشجویی دارم ولی بدون ویزا،
رسید کارت اقامت دارم ولی کارت رو ندارم
میتونم با پاسپورت دانشجویی که دیگه عکس ویزا توش نیست و رسید کارت اقامت به ایران برم و برگردم؟

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.
اما با داشتن پاسپورت میتوان وارد ایران شد و با رسید کارت اقامت در صورت عدم آماده شدن کارت اقامت به ایتالیا برگشت.

سارا 1396/11/30 ساعت 16:41

سلام وقتتون بخیر ،من ٧٠ روز پیش رفتم انگشت نگاریمو انجام دادم ولی هنوز تو سایت میزنه در حالت اماده سازیه کارت پرمسوم ،حدودا چقدر این پروسه معمولا طول میکشه ؟چون خودشون گفتن ٤٠ روزست ولی الان ٧٠ روز گذشته منم عجله دارم خیلی

سلام واقعیت اینه که هیچ زمان خاصی نداره و تا 3 ماه طبیعی هست، بعد از اون پیگیری کنید....

سارا 1396/12/02 ساعت 23:03

سلام خیلی ممنون از پاسخگوییتون ،یه سوال دیگه اینکه رسید پرمسو تا کی اعتبار داره ؟ مثلا من الان ویزام تموم شده رسید پرمسومو دارم ،میتونم با همین رسید پرمسو برم ایران و با همین رسید شهریور دوباره بیام ؟ و وقتی اومدم اونموقع پرمسومو بگیرم ؟

سلام، با رسید پرمسو میشه رفت ایران و برگشت، ولی طبق شنیده ها، 5 تا 6 ماه اعتبار داره... بهتر از پلیس یا دانشگاه سوال کنید....

vahid 1397/04/13 ساعت 22:51

سلام، ببخشید میخواستم بدونم که با رسید پرمسو میتونم به صربستان برم و برگردم ایتالیا؟

سلام، خیر...

vahid 1397/04/14 ساعت 02:19

مجدد مزاحم میشم، میشه دلیلشو بگید بخاطر اینکه برای ورود به صربستان که نیازی به ویزا برای ایرانیان نیست فقط میمونه برگشت به ایتالیا با ریچه ووتای پرمسو. ممنون

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم. من اطلاعی از بدون ویزا بدون صربستان ندارم (احتمالا شرایطی دارد)، اما اگر زمینی سفر میکنید(بطور مستقیم سفر نمیکنید) در طول سفر و سایر کشورها رسید شما اعتباری ندارد....

پریا 1397/05/18 ساعت 14:43

سلام، وقت بخیر
من قبل از خروج از ایتالیا پرمسو رو تمدید کردم و به ایران برگشتم. زمان برگشت روی برگه تمدید پرمسو مهر نزدن و فقط پاسپورت مهر خورد، و ویزا هنوز منقضی نشده بود. برای ورود مجدد به ایتالیا مجددا به همون فرودگاه فیومیچینو بلیط دارم. آیا این مهر نخوردن پرمسو مشکل ساز؟؟
با تشکر

سلام، بر روی پرمسو مهری نمیزنن...

علی 1397/06/29 ساعت 20:39

سلام من کارت اقامتم رو از طریق وکیل اقدام کردم و نوع کارتم elettiva هست میخواستم کار تمدید رو خودم انجام بدهم ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

Sadegh 1397/09/03 ساعت 20:34

سلام من از وقت پرمسوم گذشته میتوانم سفرکنم الان ایران هستم

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

الی 1400/11/11 ساعت 04:46

سلام
من دانشجو سال اول سپینزا هستم میخواستم بدونم درصورتی که وقته انگشت نگاری و رسید پرمسو داشته باشیم و اونو جز مدارکی که برای بلاک های بورس است فرستاده باشیم ولی در اون تاریخ انگشت نگاری نتونیم حضور پیدا کنیم، یعنی انگشت نگاری نکنیم بلاک بورسمون برگردونده میشه ؟!؟ و دیگر شامل قسط سال دوم بورس نمیشیم ؟!؟

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم. ولی فکر نکنم ارتباطی داشته باشند.

آرا 1401/01/18 ساعت 04:37

سلام، من پرمسوم داره منقضی میشه.
خیال تمدیدش رو ندارم ولی بهم گفتن تا ١ ماه بعد انقضا موندنم تو ایتالیا بدون سفر به کشورهای شینگن دیگه مشکلی نداره.
خواستم ببینم موقع خروج و برگشت به ایران میتونم از ترکیه برم و در کل مشکلی پیش نمیاد؟
تشکر

سلام، متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

کژال 1401/03/27 ساعت 04:57

سلام ببخشید اگه دانشجو باشی و از دانشگاه انصراف بدی ولی پرمسو اعتبار داشته باشه، امکان ورود و خروج به ایتالیا هست و قانونیه؟ یعنی بعدا سفارت برای ویزای مجدد ممکنه گیر بده که شما انصراف دادین چرا برگشتین ایتالیا؟

سلام، با تشکر از پیام شما. متاسفانه اطلاعات بیشتری از مطالب نوشته شده ندارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد