ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

عقب افتادن از زندگی

این یکی از مهمترین موضوع هایی که اینجا میخوام بررسی کنم اونم بحث عقب افتادن از زندگیست....!!! یک سری از دوستان هستند در سن بالا میان برای تحصیل خارج از کشور... حالا این خوبه یا بد؟؟؟؟ خیلیا میان که زندگیشون عوض شه!!! حقشون را از دنیا بگیرن!!! پیشرفت کنند... خوش آمدن ولی..... این دسته از دوستان معمولا یک سری ویژیگی های مشترک دارند، که اگر با این ویژگی ها خارج از کشور بیان علاوه بر ادامه بدبختی برای بقیم مشکل ایجاد می کنند...

 انتظار: در مجموع انتظار ایرانی ها بیشتر از بقیه است (به نظرم یکی از دلایل عقب افتادگی) ولی انتظار این گروه بیش از سایرینه، این دسته انتظار دارن یکی کاراشون را همیشه انجام بده به همین خاطر از زندگی همیشه عقبن! و گاهی از تنها انجام دادن کارها ترس دارند... همیشه مادری و یا دوستی بوده کارشون را پیش ببره و بجاشون تصمیم بگیره و الانم ناخودآگاه این انتظار را دارند..... همچنین این دوستان یادشون نمیاد آخرین بار کی اشتباه کردن چون همیشه دیگری مقصر است و... . متاسفانه گاهی خیلی زمان میبره تا بفهمیم چقدر رفتارامون عجیبه و این رفتارا جز برای خواهر مادرمون برای کسی تعریف نشدست.... 

جملات مشترک: پدرم به من کمک نکرد!، خانواده کمکم نکرد! دوستام نامرد بودن، جامعه بد شده، ایرانیا خارج کمک نمیکنند..... 

پاسخ: کسی نسبت به شما وظیفه ای نداره، شما براشون چکار کردین و ..... 

وسواس: اصل را ول کردن چسبیدن به این که بقیه چی میگن! به جایی که درس بخونند به این فکر می کنند جزوه را با چند رنگ بنویسند، به جایی که فرم را پست کنند از هزار نفر سوال می پرسند و از ددلاین جا می مونند و بعد اسمشم میذارند بدشانسی و فکر می کنند بدشانسند و کم کاریای خودشون را میذارند بدشانسی..... و از همه مهمتر این وسواس نمیذاره در لحظات حساس تصمیم بگیرند..... تصمیم گیری خیلی مهمه و هرکسی نمیتونه تصمیم بگیره... 

خودبزرگ بینی: به نظرم یکی از بدترین ویژگی انسانی... شاید مشکل اصلی همین باشه که اونم از تعریف ها و محبت های بی شمار خانواده و دوستان است (محبت زیاد مادر که انقدر بهش افتخار می کنیم اصلا خوب نیست خواهشا خواهشا بدی های همدیگرو بهم بگین گاهی خیلیامون نمیدونیم رفتارامون مشکل داره! تو جمع کوچک بفهمیم بهتره تا برای بقیه مشکل ایجاد کنیم و آبرومون بره) خودبزرگ بینی انتظار ایجاد می کنه!!! بعد از مدتی که هم با بی توجهی آدما روبرو میشیم نسبت به اونا بدبین میشیم.... این بدبینی بیشتر و بیشتر میشه و باعث دروغ گویی بی اختیار میشه.... مثلا بعضی دوستان انتظارهای زیادی از سایرین دارین و وقتی با جواب منفی اونا روبرو میشن شروع میکنند اونا را به نژادپرست بودن متهم میکنند و حاضر نیستن قبول کنند مشکل از خودشونه..... یا یکی از دوستان همیشه فکر می کنه دارن برضدش توطئه می کنند و همیشه داره از آدما، دنیا، دانشگاه و ... بد میگه، متاسفانه مجبوره همیشه دروغ بگه که دچار مشکل نشه.... اینجا ادم یه چیزایی میبینه که اصلا باورکردنی نیست، اصلا اصلا... 

حالا شما چند سال از زندگی نرمال عقبید؟ من که به گذشته نگاه می کنم می بینم بخاطر داشتن این صفات تاوان زمانی دادم... حالا هرکس به اندازه خودش تاوان میده... 

* این دسته از آدما شاید خوش قلب باشند مهربون باشند (دلیلش قابل توضیحه) ولی شک نکنید براتون مشکل ایجاد می کنند... پس سعی کنید رابطتون را چگونه تنظیم کنید.... 

** همه اینجوری نیستن یک عده شاید اومدن واقعا از صفر شروع کنند...

نظرات 4 + ارسال نظر
فریبا 1394/09/01 ساعت 16:33

سلام
ببخشید من یه کمی سوال داشتم راجع به بلژیک. ممنون میشم راهنماییم کنین.
من دکترامو تو آلمان دارم تموم می کنم تو رشته ی کامپیوتر. حالا یه کار پیدا کردم تو بلژیک با حقوق 46000 یورو در سال که با صحبت هایی که کردم با مسئول بخش انسانی شرکت، ظاهرا با توجه به کسورات و مزایایی که شرکت داره، ماهی 2100 تا 2200 برام می مونه. حالا چند تا سوال دارم:
1- آیا این مبلغ برای دو نفر کافیه؟ البته در کل آدم های صرفه جویی هستیم.
2- هزینه ی اجاره ی خونه رو چقدر حساب کنیم توی شهر گنت؟ آیا شما احیانا شهرک ها/روستاهای اطراف گنت رو می شناسین که بشه توشون ارزون تر خونه اجاره کرد؟
من از همون مسئول منابع انسانیمون که پرسیدم، گفتم هزار تا برای کل اجاره خونه و شارژ و این چیزا حساب کنی توی گنت کافیه. اما آیا واقعا با کمترش نمیشه خونه پیدا کرد؟
3- چه روش های صرفه جویی ای تو بلژیک وجود داره؟ مثلا حمل و نقل راحت تر و ارزون تر، چه چیزی رو مد نظر داشته باشیم برای اجاره خونه و ... .
متشکرم

فریبا 1394/09/01 ساعت 16:36

ببخشید یه موضوع مهم دیگه رو یادم رفت.
من قراره کارمو از یک ژانویه شروع کنم. می خواستم ببینم آیا با توجه به اینکه پروسه ی درخواست اجازه ی کار من توسط شرکت از دو سه روز پیش شروع شده، آیا من می رسم از ژانویه شروع به کار کنم؟
البته خودم از خدامه که نرسم، چون اینجا هنوز تا آخر مارچ قرارداد دارم. اما می خوام بدونم پروسه ی گرفتن اجازه کار چقدر برای شرکت طول می کشه؟ و بعدش پروسه ی درخواست ویزا چقدر؟
بازم متشکرم

سلام دوست عزیز
در ابتدا بگم من متاسفانه در بلژیک زندگی نمی کنم و نمی تونم به سوالاتتون پاسخ کامل بدم. شما خودتون ساکن آلمان هستین و در جریانید که مطمنا این مبلغ برای دو نفر برای شروع خوب محسوب میشه...

فریبا 1394/09/02 ساعت 19:07

از این که جواب دادین ممنونم.
و عذرخواهی می کنم اگه سوالم بی ربط بود. راستش من بر حسب برچسب "هزینه ها در بلژیک" وبلاگ شما وارد وبلاگتون شدم و بر همین اساس فکر کردم بلژیک زندگی می کنین.
ببخشید اگه بدون توجه و بی ربط سوال پرسیدم.
امیدوارم همیشه زندگیتون خوب و خوش باشه :)

خواهش میکنم...ممنون و ان شاالله موفق باشید...

متعجّب 1394/10/08 ساعت 20:35

چشم استاد؛ ما که وسیله ایم، خدا ببخشه انشالله!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد