ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سفرنامه پاریس

معمولا سفر به پاریس و بروزرسانی تصویر پروفایل با برج ایفل از اولین اقدامات افرادی است که به اروپا تشریف می اورند. برای من این سفر بعد از هفت سال اون هم به لطف یک سمینار رقم خورد. در ادامه همانند سفرنامه های اخیر بطور خیلی خلاصه از برداشت های شخصی خودم از سفر چند روزه ام به پایتخت فرانسه را به اشتراک می گذارم.

شهر

به نظر من پاریس در عین بی نظمی نظم داشت راستش من انتظار آلودگی و بی نظمی و سر و صدای بیشتری را به عنوان یک ابر شهر داشتم! سیستم حمل و نقل شهری پاریس بیشتر بر پایه مترو هست که با توجه به گستردگی خطوط مترو کمی برای توریست ها میتونه پیچیده باشه و همین پیچیدگی و سردرگمی میتونه افراد را در مقابل جیب بر ها آسیب پذیر کنه! معمولا بیشتر اطرافیانی که میشناسم که سابقه سفر به پاریس را دارند مورد دزدی قرار گرفته اند (بیشتر در مترو)! به همین جهت من با ترس و استرس شدید در متروهای قدیمی و پیچ در پیچ پاریس وارد میشدم! حتی در روزهای اول سفر، چون من از گروهمون جا مونده بودم طرف فرانسوی نگران شده بود که من را در مترو دزدیدن! راستش نمیدونم واقعا چه خبره ولی ما را خیلی ترسانده بودند و البته به عنوان یک توریست واقعا باید خیلی مراقب بود. همچنین به نظرم اسکوتر های اشتراکی با این که خیلی حمل و نقل را آسان کردند ولی چهره شهر را زشت و بی نظم کرده بودند.

مردم

به نظرم از نظر چهره ظاهری و قد در پاریس کمتر خارجی بودنمون پررنگ باشه و البته چون در زمان کووید و غیر توریستی سفر کردم با آدم هایی روبرو شدم که به زبان انگلیسی پاسخگوی ما بودند (ظاهرا معمولا زیاد خوب جواب نمی دهند) مورد دیگه هم پوشش ساده اما مرتب مردم و همچنین چهره خسته مردم (در شهرهای بزرگ طبیعی) برام جالب بود و البته تعداد زیادی را در مترو درحال مطالعه  ندیدم (همیشه اینطور می شنیدیم) و اکثرا همانند سایر دنیا بیشتر سرها در گوشی تلفن همراه بود. در انتها هم به نظرم مهاجران شمال آفریقا فراوانی بیشتری نسبت  به سایر ملیت ها داشتند و تعداد رنگین پوستان در این شهر بیشتر از هلند بود.

مکان های دیدنی

فکر می کنم دیدنی های پاریس نیازی به معرفی ندارند و این نقاط شهرت جهانی دارند ولی راستش به نظرم بیشتر این موارد کمی تبلیغاتی هست از ایفل بگیرید تا لوور و ورسای! به نظرم خود ساختار و کوچه های این شهر که شکوه گذشته آن همچنان پابرجاست می تواند خیلی زیباتر و یاد ماندنی تر از این مناطق شناخته شده توریستی باشند! البته میتونم تصور کنم این مکان های شناخته شده در فصل های توریستی چقدر میتونه شلوغ باشه (در زمان غیر توریستی و کووید صف بود)! در نزدیکی این شهر یکی از شعب دیزنی لند وجود داره که به نظرم حتما باید سر زد. پارکی با بازی هایی که برای بزرگسالان طراحی شده که واقعا ذهن خلاقیکه این بازی ها را طراحی کرده هر فرد کنجکاوی را تحت تاثیر قرار می دهد برای هر ثانیه شما برنامه دارند و بدون ترساندن شما را به هیجان می آورند .  راستی اگر محل اقامت شما هتل هست کلا  اتاق های هتل های (معمولی و اقتصادی) این شهر فضای کوچکتری دارند.

غذا

در سطح شهر رستوران های زیادی (در هر گوشه ای) میبینید که همیشه شلوغ هستند (رستوران محور)  و معمولا کسانی که در آنجا کار می کنند افراد میانسال (در هلند معمولا جوان و نوجوان) هستند. یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که در این سال ها خوردم یک نان و پنیر ساده در پاریس بود که اتفاقی از یک نانوایی خریدیم! هم پنیر مزه داشت هم نان هم گوجه فرنگی و هم روغن زیتون! راستش برخلاف هلند همه غذاها مزه داشت. در این شهر هم کلی رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای کثیف وجود داره ولی خوب رستوران های آن تفاوت را ایجاد می کنند. خلاصه می توانید مزه ها را در فرهنگ غذایی این کشور تجربه کنید.


پینوشت: با توجه به مطالب و سفرنامه های گوناگونی که که در اینترنت در مورد دیدنی های این شهر هست سعی کردم وقت شما را مجددا با مطالب تکراری نگیرم.

-  تجربه توریستی از یک شهر همیشه خیلی ایده آل هست و معمولا واقعیت ها دیده نمی شود. 

- با توجه به همه گیری کرونا (این سفر در سال پیش انجام شد) و کاهش توریست و مسافرت ها شاید سفر در ماه های توریستی و شرایط عادی تجربه متفاوتی را به مسافران بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد