ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

کدام ایالت؟

خوب مسالهٔ مهمه دیگه ای که در انتخاب دانشگاه (در آمریکا) تاثیرگذار هستش اینه که حالا کدوم ایالت را بیشتر در نظر بگیریم!؟ یا کدوم ایالت ها بهترند!؟ تجربه خودم را براتون میگم تا شاید بتونید بهتر تصمیم بگیرید.

 http://s1.picofile.com/file/7889963224/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85_%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%9F.gif

 آخرای تابستون بود که برای ۴ تا گزارش رایگان ازمونا داشتم دنبال دانشگاه ها میگشتم (واقعا این مرحله سخته)! کل اینترنت را زیر و رو کردم و به تعدادی دانشگاه رسیدم چند تا پارامتر (متغیر) تاثیرگذار برای خودم تعریف کردم، ولی‌ بازم نمیدونستم کدوم پارامتر مهمتره یکی‌ از این پارامترا ایالت بود! مجدد کل اپلای ابراد را خوندم و نظر همه را در دفترم در مورد شهرا یادداشت کردم! خوب از ۵۰ ایالات آمریکا همش داشت رد میشد! یکی‌ جرم خیز، یکی‌ به شدت سرد، یکی‌ گرم یکی‌ با خارجیا مشکل داشتن، یکی‌ گرون، یکی‌ طوفان و زلزله زیاد میاد، یکی‌ ادمای‌ خوبی نداشت! خلاصه بگم یک لحظه با خودم فکر کردم این سرزمینی که عده ای در تمام عمر فقط آرزوی دیدنش را دارند این همه که مشکل داره! پس باید کجاش رفت!؟ اصلا من دارم میرم اونجا چی‌ کار! برای منم که دیگه گزینه ای نموند! در نهایت نتیجه بر این شد امتیاز کمتری به ایالت در انتخاب دانشگاه بدم! حالا نمیگم ایالت مهم نیست ولی‌ همشون یک ایرادی دارند فقط سعی‌ کنید جاهای خیلی‌ بد نرید! هر چند اگر اونجاها هم بورس شید میرید! یک نکتهٔ مهمه دیگم هستش که انقدر اساتید از شما کار می کشند (مخصوصاً اگر بهتون پولم بدن) که شما بیشتر وقتتون را در دانشگاه و پردیس آن میگذرونید و زیاد با آدما و شهر درگیر نیستید مخصوصاً اگر برای ارشد برید (معمولا همه میگن این دوره سریع میگذره) البته اگر برای دکترا میرید باید بیشتر دقت کنید چون ۵ سال زمانه کمی‌ نیست!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد