ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

در تارنمای دانشگاه ها باید به دنبال چی باشیم؟

اگر تصمیم به اپلای برای آمریکا (همچنین کانادا واسترالیا) دارید باید خیلی بگردید تا دانشگاه و استاد مورد نظر با زمینه های تحقیقاتی مشترک را پیدا کنید. بخاطر همین باید خیلی تو سایتای دانشگاه ها بچرخید و این کار کلی وقتتون را میگره حالا بخاطر این که در وقتتون صرفه جویی شه بهتون پیشنهاد می کنم موقع سر زدن به تارنمای دانشگاه های مختلف بعد پیدا کردن استادها، ددلاین ها و بعد مینمم ها و مدارک دانشگاه های مورد نظر را ذخیره کنید حالا می تونید صفحشون را ذخیره کنید یا یک فایل اکسل (این توصیه میشه) بسازید.

برای این که بتونید مدارک مورد نیاز برای پذیرش (Admission Requirement) را بدست آورید معمولا یکی از راه های زیر بهتون جواب میده.

1. Admission (Prospective Students) > Graduate School > Admission Requirement

2. Academics > College > Department > Prospective Students > Graduate > Admission Requirement

3. Admission (Prospective Students) > Graduate School > College > Department > Admission Requirement

4. Academics > College > Department > Prospective Students > Graduate > FAQ

از این قسمت می تونید مینمم های مورد نیاز برای تافل و جی آر ای را بدست بیارین و معمولا ددلاین ها هم در این قسمت قرار دارند فقط دقت کنید بعضی دانشگاه ها دو تا ددلاین دارند یک ددلاین برای فاند (تا قبل اون تاریخ باید اپلای کنید تا برای فاند در نظر گرفته شید) و یک ددلاین بدون فاند که دیرتر هستش، البته اگر باز هم این موارد جوابگو نبود باید به منشی گروه یا بخش بین الملل دانشگاه رایانامه بزنید. باید توجه کنید اوایل، کمی پیدا کردن اطلاعاتی که لازم دارید سخته ولی به مرور عادت می کنید و دستتون میاد که باید چه کار کنید. راستش اوایلی که میگشتم یک مشکل داشتم و اونم پیدا کردن تارنمای گروه بود وقتی وارد تارنمای دانشگاه می شدم برام خیلی سخت بود تا به گروه برسم ولی بعد فهمیدم وقتم را داشتم تلف می کردم چون میشد از اول این طوری جستجو کنم مثلا برای کسی که رشتش شیمی هست میشه در موتور جستجو نوشت (Clemson univ+dept che) شما هم اینطوری جستجو کنید سریع به هدف میرسید در ضمن همیشه تارنمای گروه مهمتر از دانشگاه هستش چون ممکن گروه مینیمم ها و ددلاین های خاص خودش را داشته باشه که فقط در تارنمای خودش بهش اشاره کرده باشه. در مورد استاد پیدا کردن هم بعد از رفتن به تارنمای گروه معمولا مراحل زیر جواب میده.

1. Department > People> Faculty

2. Department > Faculty and Staff

بعد از پیدا کردن اساتید شما باید همه را تک تک بررسی کنید که کلی وقتتون را میگیره البته بضی دانشگاه ها اساتید را تفکیک کردن ولی متاسفانه بیشترشون نه، همچنین به این نکته هم توجه کنید همیشه قرار نیست استاد صفحش در اینترنت به روز باشه و آخرین فعالیتاش را نوشته باشه راه دیگم برای سر در آوردن از کار استاد بررسی آخرین مقالاتش هست که دیگه واقعا خیلی خیلی باید وقت بذارید.

من خودم راستش اول گشتم و صفحات اساتید را در سیستمم ذخیره کردم، بعد اساتید نهایی را جدا کردم و مجدد رفتم تو تارنمای دانشگاهشون برای پیدا کردن مینمم و ددلاین ها و همچنین مقایسه کردن داشگاهاشون ولی به نظرم وقتم تلف شد چون همون اول می تونستم فایل اکسل درست کنم و بعد اطلاعات را توش کپی کنم. مواردی که به نظرم باید در فایل اکسل ذخیره شه:

اسم و آدرس اینترنتی دانشگاه، نام و علایق استاد، صفحه اینترتی استاد، مینمم (کمینه) های دانشگاه، ددلاین دانشگاه.

نظرات 1 + ارسال نظر
masood 1394/05/18 ساعت 12:38

سلام زی,من دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه ازاد کرمان هستم, میخوام بدونم اگر من تلاشم رو بکنم و شرایط خوبی برای اپلای شدن از دانشگاه های المان برای ارشد داشته باشم اپلای شدنم هیچ ربطی به دانشگاهم داره, یعنی اونا هم باید برای من کاری بکنن یا نه این فقط بین من و المانه و این که میگن استاد راهنما باید پیدا کرد فقط برای فاند هستش یا نه کلا باید داشته باشیم؟خیلی ممنون.

سلام، به دانشگاه آزاد ربطی نداره!!!!! آلمان نیازی به استاد نداره...فقط دانشگاه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد