ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

ستاره مسافر

این وبلاگ داستان پسری است که دوست داشت تاثیر گذار و متفاوت باشه، به همین خاطر تصمیم گرفت ...

سفرنامه انگلستان - از خیال تا واقعیت ۲

بعد از سفر به انگلستان بود که فهمیدم تو سرزمینشون انقدر مثل ما در حال ساخت و ساز نیستن و به ساختمون های قدیمشون راضین! فکر نکنید قدیمیشون یعنی‌ ۳۰ سال! منظورم چند قرنه! ( متاسفانه تصاویر پاک شده به مرور تصاویر و متن را اصلاح می کنم)

آدم بعضی‌ موقع ها با خودش میگه این بدبختا چه طوری اینجاها زندگی‌ میکنند!! گاهی اوقاتم ادم واقعا از این همه جای قدیمی‌ کلافه میشه! انگار رفتی‌ تو موزه! راستش اکثر ماها که تو محیط شهری زندگی‌ می‌کنیم و عادت داریم از صبح تا شب بدویم، بعد از مدتی‌ اینجا برامون تکراری میشه (مخصوصاً شهرهای کوچک)!

در شهرای کوچک کلا همه جا بعد از ظهر تعطیله (ممکن در بعضی از شهرای بزرگشون هم همین اتفاق بیفته)! چراغاشونم که مثل ما روشن نیست، واقعا دلت مگیره! البته همه این حس را ندارند و شایدم علاقه مندم باشند، بخاطر همین هم بچه هایی‌ که یکم شیطونترن و به هوای فیلمایی که می بینند میان خارج اولش ناامید میشند! و بعضیام افسردگی میگیرن (و رو به بعضی‌ از سرگرمیا خاص میارن که جای خودمون دسترسی بهشون سختره)! خلاصه اینکه، قرن ها پیش وقتی‌ معلوم نبوده ما کجا بودیم اونا کل کشورشون را ساخته بودن (حالا کار ندارم چطوری) و اونجا بود فهمیدم وقتی‌ میگن عقبیم یعنی‌ چی! البته فقط ساختمونا قدیمی‌ نیست، اینا کلا با وسیله قدیمی مشکلی ندارند مثلا اگر شما در اینجا ژیان دیدید تعجب نکنید!

نکتهٔ دیگه هم که برام جالب بود واقعا ساختمان بلند سخت گیر میامد، فکر نکنید در مورد ساختمون اغراق می‌ کنم! واقعا به سختی پیدا می شد (اینام باید دلیلی‌ برای مهاجرت و سفر داشته باشند)!

یادمه نقشه ای که ازش استفاده می‌کردیم مربوط به سال ۷۰ بود ولی‌ هیچ آدرس و مکانی در رو و زیر زمین (لندن) تغییر نکرده بود در ضمن این شهر یکی‌ از قدیمی‌ ترین متروهای دنیا رو داره و اکثر مناطق (لندن) را پوشش میده (واقعا بزرگ هستش، فقط تاریخ ساختش را دیدین افسرده نشین) ولی‌ متروی خودمون از اینا جدیدتر و تمیزتر هستش! پس رفتین اونجا تعجب نکنید (خیلی‌ از دوستان وقتی‌ میرن خارج از ایران و‌ سواره مترو میشن گاهی به این جمله فکر میکنند، خارجی‌ که میگفتن اینجا بود)! و این طوری بود که دومین تصور من از یکی‌ از برترین قدرت های اروپا غلط از آب در اومد. (متاسفانه تصاویر این پست پاک شد به مرور اصلاح می کنم)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد